۷ ماده غذایی غنی از ویتامین E که افزودنی عالی برای صبحانه های فصل سرما هستند

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آذر ۸, ۱۳۹۹

با شروع فصل سرما، مهم است که از پوست و مو مراقبت کنید، و آنها را با رطوبت و روغن‌های مغذی مورد حمایت قرار بدهید. روغن ویتامین E معمولاً در محصولات آرایشی و بهداشتی برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده می‌شود، اما معمولاً با سایر مواد مصنوعی و شیمیایی نیز همراه است. بهترین راه برای تأمین مقدار زیادی ویتامین E، گنجاندن آن در رژیم غذایی است. ویتامین E توانایی مقابله با رادیکال‌های آزاد را دارد و از پوست در برابر مشکلات و علائم مربوط به پیری، از جمله خشکی، لکه و آفتاب سوختگی محافظت می‌کند.

برنامه زیبایی روزانه‌تان را با یک رژیم غذایی مناسب پوست شروع کنید. این غذاهای غنی از ویتامین E را در صبحانه‌تان بگنجانید و در فصل سرما با مشکلات پوستی خداحافظی کنید.

1. بادام

متخصصان بهداشت پیشنهاد می‌کنند که 5 بادام را یک شب تا صبح خیسانده و صبح آنها را بخورید. می‌توانید بادام را به تنهایی بخورید یا آن را به غلات صبحانه‌تان اضافه کنید.

مطلب مرتبط: رژیم مخصوص پوست خشک؛ ۱۰ بهترین ماده خوراکی که رطوبت را به پوست برمی گرداند

۲. پالک (اسفناج)

پالک یکی از منابع خوب ویتامین E است. از این گیاه سبز تیره می‌توان برای تهیه یک صبحانه مغذی استفاده کرد. پالک آب‌پز و خرد شده را به تخم مرغ اضافه کنید و یک املت عالی آماده کنید.

3. آووکادو

می‌توانید نان تست ساده را همراه با آووکادو بخورید یا آووکادو و سایر مواد غذایی مانند تخم مرغ و سبزیجات را له کنید و ترکیب را روی نان تست بمالید. بافت خامه‌ای آووکادو آن را به یک گزینه عالی برای صبحانه تبدیل کرده است.

مطلب مرتبط: با مصرف این مواد غذایی، جریان خون را در بدن تان بهبود دهید

۴. دانه‌های آفتابگردان

این دانه‌های کوچک از نظر محتوای ویتامین E عالی هستند. تخمه آفتابگردان بوداده می‌تواند یک میان وعده عالی یا یک افزودنی فوق‌العاده برای صبحانه‌تان باشد. می‌توانید مقداری تخمه آفتابگردان را را روی بلغور جوی دوسر، غلات صبحانه و پنکیک بپاشید.

۵. بادام زمینی

این هم دلیل دیگری برای گنجاندن کره بادام زمینی در وعده صبحانه! راه دیگر برای بهره‌مند شدن از مزایای بادام زمینی افزودن آن به اسموتی صبحانه‌تان است.

۶. چلغوزه سیاه (دانه کاج)

این دانه‌های مغذی یکی از بهترین منابع ویتامین E محسوب می‌شوند. ۱۰۰ گرم چلغوزه سیاه، ۶۲٪ از مقدار توصیه شده روزانه به ویتامین E را تامین می‌کند.

مطلب مرتبط: اگر اضطراب یا افسردگی دارید، از خوردن این مواد غذایی پرهیز کنید

۷. کدو حلوایی

هر فنجان کدو حلوایی پخته (۱۰۰ گرم) حدود ۹ درصد از مقدار توصیه شده روزانه از ویتامین E را برای بدن تامین می‌کند. بنابراین این ماده غذایی خوشرنگ و مغذی را به گونه‌ای در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *