۱۰ حقه جالب که کمک تان می‌کند بدن تان را کنترل کنید!

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آذر ۸, ۱۳۹۹

یک ساعت دیگر یک جلسه فوق‌العاده مهم دارید، اما ناگهان دچار سردرد می‌شوید. روی صندلی دندانپزشک نشسته‌اید و ناگهان معده‌تان درد می‌گیرد. این نوع مشکلات گاه می‌تواند زندگی روزمره شما را به طور جدی خراب کنند، خصوصاً اگر دارویی در دسترس نداشته باشید. خوشبختانه حقه‌های موقت و مفیدی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند با آنها مبارزه و بدن‌تان را سریع کنترل کنید.

۱. با ماساژ انگشت شست، سردرد را درمان کنید

چرا این حقه موثر است: قسمت‌های بازتاب درمانی سر در بالا ، کناره‌ها و زیر انگشت شست است. اگر این مناطق را ماساژ دهید، ممکن است تنشِ سر و گردن‌تان را برطرف کنید.

۲. با دمیدن روی انگشت شست، اعصاب خود را آرام کنید

چرا این حقه موثر است: وقتی از طریق مجرای هوایی تقریباً مسدود بازدم کنید، فشار داخل فضای جنب (اینتراپلورال) افزایش می‌یابد. این روند سبب تحریک عصب واگ که ضربان قلب را کنترل می‌کند، می‌شود.

۳. با نگه داشتن مداد بین دندان‌ها روحیه‌تان را تقویت کنید

 چرا این حقه موثر است: نگه داشتن مداد در دهان به شما کمک می‌کند تا عضلات لبخند را فعال کنید، که می‌تواند مغز شما را فریب و روحیه‌تان را بهبود دهد.

۴. با مالش گوش خارش گلو را از بین ببرید

چرا این حقه موثر است: وقتی عصب‌های گوش تحریک می‌شوند، رفلکسی در گلو ایجاد می‌کنند که می‌تواند باعث اسپاسم عضلات شود. این اسپاسم عضلانی می‌تواند خارش گلو را برطرف کند.

 ۵. با فشار روی لثه بالا، خونریزی بینی را متوقف کنید

چرا این حقه موثر است: اعتقاد بر این است که تحت فشار قرار گرفتن لثه می‌‌تواند شریانی را که به بینی خون می‌رساند مهار کند.

۶. با حرکت دادن سر به طرفین، بی‌حسی بازو را برطرف کنید

 چرا این حقه موثر است: بی‌حسی بازو اغلب نتیجه فشرده شدن اعصاب گردن است. بنابراین اگر عضلات گردن را شل کنید، فشار اضافی روی بازو هم آزاد می‌شود.

۷. با گرفتن دست‌ها زیر آب سرد، سردرد را تسکین دهید

چرا این حقه موثر است: سرما می‌تواند رگ‌های خونی شما را منقبض کند. با انقباض رگ‌های خونی کوچک، آنها مواد شیمیایی تولید درد کمتری را ترشح می‌کنند.

۸. با سرفه ترس از آمپول را فراموش کنید

چرا این حقه موثر است: سرفه می‌تواند به عنوان یک عامل حواس‌پرتی ساده برای مغز عمل کند. همچنین به طور لحظه‌ای فشار خون شما را افزایش می‌دهد، و درنتیجه به کاهش احساس درد کمک می‌کند.

۹. با قرار دادن یک تکه یخ در پشت دست بین انگشت اشاره و شست، دندان درد را از بین ببرید

چرا این حقه موثر است: این قسمت از دست شما پر از مسیرهای عصبی است که سیگنال‌های درد را به مغز منتقل می‌کنند و سرما قادر است این سیگنال‌ها را مسدود کند.

۱۰. با بالا بردن دست‌ها روی سر و کشش آنها، از سکسکه خلاص شوید

چرا این حقه موثر است: حرکات کششی می‌توانند به طور موثر دیافراگم را تنظیم کرده و جلوی انقباض غیرارادی آن را بگیرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *