جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ثبت یک رویداد تروریستی در 24 ساعت؛ صالح: بن بست بررسی پرونده دانشگاه کابل شکسته است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همزمان با ثبت یک رویداد تروریستی طی 24 ساعت گذشته در کابل امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید بن بست بررسی پرونده دانشگاه کابل شکسته و یک تن دیگر در ارتباط به حمله بر دانشگاه کابل بازداشت شده است.

امرالله صالح امروز چهارشنبه (5قوس) گفته است بن بست بررسی پرونده دانشگاه کابل شکسته و فرد دیگری در پیوند به این حمله بازداشت شده است.

صالح خاطرنشان کرده که در بیست وچهار ساعت گذشته کابل گواه یک رویداد تروریستی بوده و یک موتر از منسوبین امنیتی هدف انفجار ماین مقناطیسی قرار گرفته و تلفات نداشته است.

به گفته او در عین زمان ۹ نفر از تروریستان «طالب و طالبان داعشی» در نتیجه ۲۴ عملیات مشترک در سراسر کابل بازداشت شده و نیز چهار عملیات موفق در دستگیری دزدان،چپاولگران و باج گیران صورت گرفته است.

معاون اول ریاست جمهوری در خصوص رسیدگی به پرونده یما سیاووش از خبرنگاران پیشین افغانستان گفته است که در جلسه شش و نیم امروز ۹ نفر مهمان از جامعه رسانه ای افغانستان داشته و شواهد و مدارکی که دولت از پرونده ترور سیاوش در اختیار داشته با رسانه ها شریک شده است.

جرایم غیر تروریستی

امرالله صالح در خصوص جرایم غیر تروریستی گفته است که برای بار اول پس از آنکه تیم شش و نیم ایجاد شده توانسته جرایم غیر تروریستی را به حد قابل ملاحظه مهار کند.

صالح اضافه کرده که از مردم بصورت منظم خواسته شده بود برداشت و معلومات خود را از شبکه های تروریستی شریک سازند و تاکید کرده که یک پرونده منظم حاوی هشتاد و هشت نفر از اعضای هسته های خوابیده تروریستان در کابل به ریاست امنیت ملی کابل تحویل داده شده است.

او تاکید کرده که ریاست امنیت ملی و پولیس کابل سر از امروز در موتر های خاص در نقاط مختلف کابل وسایط مشکوک را تلاشی می کند. او این ابتکار را بخاطر تقویت پاسگاه های ثابت خوانده است.

به گفته او گزمه های سیار با استفاده از موتر های تحت پوشش قرار می گیرد و تمام اسناد لازمه بخاطر اینکه سوء تفاهم ایجاد نشود ترتیب داده شده است.

معاون اول ریاست جمهوری تصریح کرده که قرار است جلسه دوم میثاق امنیتی برای ولایات روز شنبه از راه دور برگزار شود.

صالح اضافه کرده که اگر اعضای مجلس نمایندگان یا مجلس سنا خواهان اشتراک در جلسات شش و نیم باشند و یا خواستار دسترسی به میثاق امنیتی کابل، حوزات کابل و یا ولایات باشند به آسانی می توانند آن را بدست آورند.

او خطاب به مجلس تاکید کرده: «اول بخوانید بعد واکنش نشان دهید».

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان