جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

جلسه شش ونیم؛ از تاکید بر بازداشت مجرمین فراری در پنجشیر تا هشدار برای پاکسازی بندر حیرتان

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری که ریاست جلسه امنیتی شش و نیم صبح را برعهده دارد می گوید در جلسه امروز فهرست مجرمین فراری از کابل به ولایت پنجشیر به فرمانده پولیس آن ولایت داده شده تا مطابق به لیست و فهرست داده شده مجرمین فراری را بازداشت کند.

امرالله صالح امروز سه‌شنبه (4قوس) گفته است که در جلسه امروز فرمانده پولیس پنجشیر دعوت شده بود تا مطابق به لیست و فهرست داده شده از سوی پولیس کابل مجرمین فراری در پنجشیر را بازداشت و به پنجه قانون بسپارد.

او تاکید کرده که منتظر اقدام فرمانده پولیس پنجشیر است و موضوع را بصورت روزمره پیگیری می کند.

صالح افزوده که بررسی پرونده حمله بر دانشگاه کابل به بن بست رسیده اما در مورد حملات راکتی توسط «طالبان داعشی» بالای شهر کابل تحقیقات ادامه دارد.

به گفته او روی انکشاف سرنخ ها کار جدی آغاز شده و در دو روز گذشته سیزده نفر از اعضای گروه طالبان که نظر به مصلحت گاه گاه دستار داعش را به سر می کنند بازداشت شده و نیز چند تن از بازداشت شده ها در ترور کارمندان دولتی در نواحی مختلف کابل بصورت مستقیم دخیل بوده اند.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده: «متاسفانه جنگ شدت گرفته است و روش غلط و اشتباه آمیز مذاکرات در دوسال گذشته با گروه تروریستی طالبان در دوحه باعث شد که این گروه به جای فکر کردن به صلح صاحب اعتماد به نفس کاذب شده و سطح خشونت را بالا ببرد.»

صالح ادامه داده که برای  مهار این وضعیت دست به کار شده و پولیس را از کنترول ساختمان های قانونی و غیر قانونی بیرون ساخته است.

صالح به عطا؛ بندر حیرتان پاکسازی می شود

امرالله صالح در ادامه در هشداری به عطا محمد نور والی پیشین ولایت بلخ گفته است که به نگرانی های شان پاسخ می دهد.

او تاکید کرده: «میثاق امنیتی سند محرم نیست. از مقام ولایت بلخ خواهیم خواست که آنرا به اختیار همه نهاد های دولتی و غیردولتی بگذارد. ضمایم میثاق فهرست آدم هایی است که در انواع مختلف فعالیت های ضد نظم عامه ازجمله باج گیری و زورگویی و غصب زمین دست دارند. آن فهرست را نیز نشر خواهیم نمود تا مردم نظر بدهند که کجایش خطاست.»

صالح اضافه کرده که پاک کاری بندر حیرتان از وجود مامورین «موریانه صفت که سالهاست نظام مالی کشور را از درون ضعیف و پوسیده کرده اند» نیز شامل کار است.

او خطاب به عطا محمد نور گفته است که بالای حیرتان یک «دوسیه ضخیم اطلاعاتی» دارد که نشان می دهد کدام حلقات چه مقدار امکانات ملت را ماهانه حیف و میل می کند.

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده: «در عین حال برای من معماست که مجاهدین کرام چرا باید مانع مهار باجگیری و غصب باشند ؟ یعنی چه. اگر فهرست این مجاهدین طرفدار مردم آزاری را دارید برای ما ارسال نمایید که پژوهش کنیم مشکل شان چیست؟»

او خطاب به عطا محمد نور تاکید کرده: «در ضمن جلالتماب شما گاهی مرا بخاطر بی صلاحیتی سیال نمی گیرید و گاهی از پشت کار زیاد و پرداختتن به مسایل ریز به من انتقاد می نمایید. برای شما اعصاب آرام و اوقات فارغ بال آرزو دارم. کمی شوخی گونه وکمی جدی برایتان باید بگویم که دندان هایم را را زیاد مراقبت می نمایم. بخاطر تکلیف دندان چندی قبل به شفاخانه افغان جرمن در کلوله پشته رفته بودم. اکنون دندان هایم جور و تیار استند و میخواهم از گزند روزگار در آمان باشند. به اطلاعات من شک نکنید و روز تان خوش».

صالح در حالی به عطا محمد نور هشدار می دهد که او روز گذشته از امرالله صالح در مورد جلسات شش و نیم انتقاد کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان