پس از صالح؛ رییس جمهور غنی از قوه قضاییه خواهان محاکمه علنی تروریستان شد

توسطفریدون حسنی

آبان ۲۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید رییس جمهور از قوه قضاییه خواسته است تا تروریستان را علنی محاکمه کنند و نیز جلسه محکمه آنان را سریع برگزار نماید.

امرالله صالح امروز سه‌شنبه (۲۷عقرب) گفته است: «رییس جمهور دیروز از قوه قضایه خواست که تروریستان را محکمه علنی نمایند. همچنان تاکید صورت گرفت که محکمه سریع دایر گردد تا مردم بدانند که قاتلین عزیزان شان از بندی خانه مهمانخانه نمی سازند.»

او افزوده که عضو دومی هسته طراح حمله بر دانشگاه کابل به پایتخت منتقل شده و فردا بخشی از اعترافات اش نشر می شود.

صالح تاکید کرده «ثبوت و مدارک» غیر قابل انکار دیگر در اختیار او قرار گرفته که نشان میدهد چگونه خلاهای امنیتی را تروریستان تثبیت می کند.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرده که بر اساس هدایت مستقیم رییس جمهور کشور در جلسه ۲۵ کابینه مسوولیت نظارت از تطبیق میثاق امنیتی در ده شهر بزرگ به عهده او گذاشته شده و او با استفاده از روش «جلسات شش و نیم» و با همکاری دفتر شورای امنیت ملی کار بالای این ولایت ها را آغاز می کند.

صالح در بخش مبارزه با فساد که به تازگی مسوولیت انرا نیز به عهده گرفته از شهروندان خواسته هنگام مراجعه به ادارات دولتی اگر موارد «رشوه ستانی» و «کار شکنی» را متوجه می شوند آنان را درجریان قرار دهند و بخاطر ایجاد موثریت و سرعت در امر مهار فساد اداری و ارج گذاری به پیام های مردم سر از فردا نماینده تعیین شده و با صلاحیت دادستانی کل کشور در جلسات شش ونیم اشتراک خواهد داشت.

معاون اول ریاست جمهوری در عین حال تاکید کرده که از سالها بدینسو یک «ریاست فلج و بیکاره» در وزارت معارف بنام ریاست زمرک وجود داشته و این ریاست از بیم پاسخگویی تا زیر نام این که زمرک نباید به وزارت داخله منتقل شود مقاومت می کند.

ادامه ترور ها در کابل

معاون اول ریاست جمهوری در ادامه گفته است که شب گذشته دوتن تن از پولیس کابل هنگام اجرای وظیفه (تامین نظم موتر های سنگین بار) در منطقه کمپنی ترور شده اند.

به گفته او نیروهای امنیتی همچنان سه تن را که در ترور مدیر امنیت ملی نجراب در منطقه قره باغ دست داشتند بازداشت کرده اند.

امرالله صالح افزوده که عکس ده نفر تروریست دیگر که بازهم در حملات شهری دست داشتند منتشر می شود، «اگر مردم از ثبت دعوای حق العبد بصورت مستقیم نگران اند ما میتوانیم خدمات مشورتی و وکیل دعوا فراهم سازیم. احوال بدهید».

صالح اضافه کرده که پولیس کابل در بیست و چهار ساعت گذشته یک باند کلاه بردار را که طلای ساختگی می فروختند و باند دومی که زیر نام ملل متحد موتر های مردم را کرایه گرفته و فرار می دادند بازداشت کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *