جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۸ اشتباه والدین که پشیمانی به بار می آورد

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

همه والدین دوست دارند فرزندان‌شان بهترین زندگی ممکن را داشته باشند. بسیاری از آنها برای اینکه بتوانند اسباب‌بازی‌های جدیدی برای فرزندشان بخرند کار می‌کنند، برخی سختگیر هستند زیرا می‌خواهند فرزند‌شان منظم و هدف‌گرا باشد، و برخی دیگر به فرزندان خود حق انتخاب می‌دهند و به آنها می‌آموزند که خودشان تصمیم بگیرند. هر خانواده‌ای روش‌های تربیتی خاص خود را دارد، اما یک چیز مشترک در بسیاری از والدین وجود دارد: وقتی به گذشته نگاه می‌کنند، می‌خواهند برخی از اشتباهات را برطرف کنند.

۱. ارتباط و گفتگوی زیادی با فرزندشان نداشتند

کودکی که به سرعت از نوزادی به فردی نسبتاً خودکفا تبدیل می‌شود واقعاً به تماس مداوم با بزرگسالان نیاز دارد. اما حقیقت این است که والدین نیز به این ارتباط احتیاج دارند. بله مشکلی نیست اگر در حالی که فرزندتان مشغول بازی است کارتان را انجام دهید. اما اگر این کار را به عادت تبدیل کنید، یک روز به خودتان می‌‌آیید که فرزندتان بزرگ شده و زندگی خودش را دارد.

راهی برای بازگرداندن زمان رفته وجود ندارد، بنابراین سعی کنید نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر ذهنی نیز به فرزندتان نزدیک باشید. از زمانی که با هم می‌گذرانید لذت ببرید.

مطلب مرتبط: ویژه والدین؛ چرا کودکان تکرار را دوست دارند؟

۲. به اندازه کافی فرزندشان را در آغوش نگرفته‌اند

دانشمندان اهمیت آغوش برای سلامتی (هم برای سلامت روحی و هم جسمی) را ثابت کرده‌اند. گاهی والدین به دلایل مختلف این کار را نمی‌کنند. با گذشت زمان، کودک بزرگ می‌شود و اجازه نمی‌دهد او را در آغوش بگیرید. بنابراین در حالی که هنوز فرصت دارید این لذت را از دست ندهید.

۳. به اندازه کافی عکس و فیلم از آنها نگرفتند

مطمئناً اگر عکس نگیرید اتفاق بدی رخ نخواهد داد. اما بسیار محتمل است که در آینده، شما بخواهید برخی از ارزشمندترین لحظات زندگی خود را به یاد بیاورید و این احساسات را با فرزندان‌تان به اشتراک بگذارید. بسیاری از والدین واقعاً از عکس نگرفتن در مواقع لزوم پشیمان هستند.

۴. اولین کلمات آنها را یادداشت نکردند

بدون به یاد آوردن آن کلمات هم می‌توانید به راحتی زندگی کنید، اما یادآوری آنها بسیار لذت‌بخش است.

۵. با آنها بازی‌های خلاقانه انجام ندادند

ما نمی‌گوییم اگر با فرزندتان بازی‌های خلاقانه انجام دهید، او قطعاً به یک هنرمند یا موسیقی‌دان بزرگ تبدیل می‌شود. اما اگر کودک‌تان را درگیر فعالیت‌های مختلف کنید، دست کم می‌فهمید او به چه چیزی علاقه دارد و در چه کاری مهارت دارد. و بعدها می‌توانید روی توسعه نقاط قوت او کار کنید. به علاوه هر نوع فعالیتی مثل بازی با خمیر بازی و اسباب‌بازی، هوش و تخیل آنها را توسعه و تعداد واژگان‌شان را افزایش می‌دهد. بهبود ارتباط میان‌تان نیز فایده دیگر بازی‌های خلاقانه است.

۶. بیش از حد سختگیر بودند

شاید شما هم شنیده باشید که هرچه انتظارات بیشتر باشد، فرد موفق‌تر می‌شود. اما در واقع، شما می‌توانید نتیجه معکوس بگیرید: مشکلات رفتاری و حتی رشد. و البته، یکی از نکات منفی می‌تواند ضعیف شدن رابطه‌تان با فرزندتان باشد.

تنبیه برای نمرات بد نیز آسیب‌رسان است. فرزندان‌‌تان را فقط به خاطر چیزهایی که واقعاً اهمیت دارند تنبیه کنید و پاداش بدهید. یک ظرف شکسته هرگز کسی را نکشته‌است!

مطلب مرتبط: ۶ مهارت اجتماعی که والدین باید به فرزندشان بیاموزند

۷. نظر فرزندشان را نادیده گرفتند

کودکانی که اغلب ایده و نظرشان در کودکی شنیده نمی‌شود، ممکن است در بزرگسالی احساس ناامنی و عدم اعتماد به نفس داشته باشند. منطقی هم است: اگر همیشه کسی به جای شما تصمیم بگیرد، چطور می‌توانید خواسته‌تان را از زندگی بدانید؟

به فرزندتان اجازه دهید نظر خود را بیان کند و با هم در موردشان بحث و تبادل نظر کنید.

۸. فرزندشان را به اندازه کافی خوشحال نکردند

خاطرات خوب دوران کودکی با ارزش‌ترین چیزهایی است که داریم و هیچ‌کس نمی‌تواند از ما بگیرد. اگر کودک در فضایی سالم رشد کند و تجربیات جدید به دست بیاورد، به این معنی است که به خوبی رشد می‌کند. کودکان شاد در سازگاری با زندگی بزرگسالی و شروع روابط جدید موفق‌ترند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان