جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

عبدالله در هرات؛ رهایی زندانیان طالبان برای برقراری آتش بی نتیجه بوده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی که در ولایت هرات بسر می برد می‌گوید که رهایی زندانیان گروه طالبان در جهت برقراری «آتش‌بس» و «کاهش خشونت» در کشور بی‌نتیجه بوده است.

عبدالله عبدالله امروز شنبه (۲۴عقرب) در دیدار با شماری از فعالان حقوق زن در هرات گفته است که رهایی زندانیان طالبان برای پایان‌دادن به جنگ صورت گرفته بود، اما این اقدام نتیجه ای نداشته است.

او افزوده: «انتظار داشتیم با شروع مذاکرات جنگ‌ و خشونت کاهش پیدا کند، اما متأسفانه چنین نشده است. من در نشست امنیتی دیروز گفتم که یک بخش از مسایل به صورت کل در اختیار ما نیست، اما تاجایی که به ما بر می‌گردد هم در بخش کاهش خشونت و ختم جنگ و هم در باره‌ی حفظ دستاوردهای بیست سال پسین به ویژه حقوق زنان، آزادی بیان، ارزش‌های نظام جمهوری و ارزش‌های ملی متعهد استیم.»

عبدالله خاطرنشان کرده که جنگ دو طرف دارد، طالبان باید به خواست‌های مردم افغانستان پاسخ مثبت دهند و از جنگ و خون‌ریزی دست بردارند.

به گفته او با وجودی که مردم افغانستان از جنگ‌های دوامدار و افزایش خشونت‌ها در این اواخر خسته‌اند اما هنوز صلح می‌خواهند.

رییس شورای مصالحه تاکید کرده که هیئت حکومت به خوبی از اقشار مختلف جامعه به ویژه بانوان که در ترکیب آنان قرار دارد از زنان و حقوق زنان نمایندگی خوب کرده‌اند.

رهایی زندانیان طالبان

این اظهارات عبدالله عبدالله پس از آن مطرح شده که با وجود گذشت بیش از دو ماه از آغاز مذاکرات بین الافغانی تاکنون دو طرف هیچ پیشرفتی نداشته اند.

با وجود این که پیشرفت های در خصوص مذاکرات صلح صورت نگرفته اما گروه طالبان در این اواخر خشونت ها را افزایش داده اند.

حکومت افغانستان براساس موافقت نامه امضا شده میان آمریکا و طالبان و نیز بمنظور آغاز مذاکرات بین الافغانی بیش از ۵ هزار زندانی طالبان را رها کرده است.

هرچند حکومت افغانستان همواره تاکید کرده است که از زندانیان رها شده طالبان تعهد گرفته شده تا دوباره به میدان های جنگ بر نگردند اما گزارش های وجود دارد که اکثر زندانیان رها شده طالبان دوباره به میدان های جنگ برگشته اند و شماری از آنان نیز در درگیری ها کشته شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان