جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

بازداشت طراح حمله بر دانشگاه کابل؛‌ صالح: این فرد تا صنف سوم شرعیات درس خوانده است

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

با گذشت نزدیک به ۱۵ روز از حمله خونین شماری از تروریستان بر دانشگاه کابل امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید طراح حمله بر این دانشگاه که باشنده ولایت پنجشیر و عضو شبکه حقانی است بازداشت شده است.

امرالله صالح امروز شنبه (۲۴عقرب) در بخشی از تصامیم جلسه امنیتی شش ونیم امروزش که در آن رییس جمهور غنی نیز حضور داشته گفته است طراح حمله بر دانشگاه کابل عادل ولد محمد عارف نام دارد و در رشته شرعیات تا صنف سوم درس خوانده است.

صالح افزوده که فرد بازداشت شده عضو شبکه حقانی بوده بوده و در اعترافات اش گفته است که این حمله را برای زیر فشار قرار دادن و ضعیف و ناکارا جلوه دادن حکومت انجام داده است.

به گفته او: «عادل در اصل از ولایت پنجشیر است و خانواده اش در پلچرخی زندگی می کند. مردم محله ای شان می گویند که او سه سال می شد که لادرک بود و آوازه بود که برای جنگ و تعلیمات بیرون رفته است. عادل نام می گوید که اسلحه را از شبکه حقانی از ولایت خوست بدست آوردند و هدایت برای شان توسط ثناوالله داده می شد.»

کاهش حملات تروریستی و جنایی

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که در چهل و هشت ساعت گذشته کابل گواه حوادث تروریستی و جنایی بوده اما این رویداد ها کاهش یافته است.

امرالله صالح تاکید کرده: «گارد های یکی از وکلای کابل می خواستند در روز روشن تاجری را اختطاف نمایند. موفق به فرار شدند. خانه وکیل شب محاصره شد ولی معلوم شد که طراحان اصلی ماجرا مخفی شده اند.»

او از این وکیل به صورت مشخص نام نگرفته اما افزوده که این قضیه امروز رسما به دادستانی سپرده می شود.

به گفته او: «مصونیت معنایش داشتن جواز برای جنایت نیست».

حضور غنی در جلسه شش و نیم صبح

امرالله صالح در ادامه گفته است که رییس جمهور غنی در بیست و پنجمین جلسه شش و نیم صبح بخاطر استعماع اهداف، ساختار، استراتیژی و برنامه های مرحله وار این تیم حضور یافته است. او تاکید کرده که حضور آقای غنی برای ابراز حمایت ریاست جمهوری، شورای امنیت ملی و کابینه افغانستان از تیم شش و نیم صبح بوده است.

آقای غنی در این دیدار کابل پایتخت را یک «معجزه اجتماعی» خوانده و تاکید کرده که شهروندان کابلی ضعف را نمی خواهند و خواستار اجراات قوی و قابل دید هستند.

رییس جمهور از تیم شش و نیم خواسته است که در تطبیق قانون ترس نداشته باشند و از قوت نرم دولت کار گیرند اما قانون شکن را در چنگال قانون بیندازند.

غنی خاطرنشان کرده: «من هیچ یک از شمارا به فرمایش زورمندان پس نمیکنم. آزاد سازی زمین های غصب شده برنامه مهم است که باید جدی پیگیری گردد. تا زمانیکه کابل بصورت اساسی امن نگردیده است تشکل تیم شش و نیم باید تقویت گردد و من از دید منابغ هیچ چیز را دریغ نمی کنم. تعهدات من به شما این است که : حمایت کامل ریاست جمهوری – شورای امنیت ملی و کابینه افغانستان با شماست.»

رییس جمهور اضافه کرده که زودترین فرصت طرح جریمه های سنگین را امضا میکند.

حمله بر دانشگاه کابل

امرالله صالح در حالی از بازداشت طراح حمله بر دانشگاه کابل خبر داده است که ۱۲ روز قبل سه مهاجم مسلح بالای دانشگاه کابل حمله کردند.

در این درگیری که ساعت ها به طول انجامید ۲۲ تن کشته و۲۷ تن زخمی شدند.

حمله بر دانشگاه کابل واکنش های زیادی داخلی و بین المللی نیر به همراه داشت. گروه طالبان مسوولیت این حمله را نپذیرفت اما حکومت افغانستان این حمله را کار گروه طالبان خوانده و به تازگی نیز امرالله صالح طراح این حمله را عضو شبکه حقانی خوانده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان