جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ادامه بن بست در مذاکرات صلح؛ نخست وزیر پاکستان به زودی به کابل سفر می کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

به دنبال بن بست در مذاکرات صلح افغانستان در دوحه وزارت امور خارجه اعلام کرده که قرار است عمران خان، صدر اعظم پاکستان در جریان این هفته به کابل سفر کرده و با مقام‌های افغانستان در خصوص روند صلح گفتگو کنند.

گران هیواد، سخنگوی وزارت خارجه امروز شنبه (۲۴عقرب) گفته است که این سفر رسمی آقای خان به کابل، به دعوت رییس جمهور غنی صورت خواهد گرفت.

آقای هیواد افزوده است: «در جریان این سفر روی مذاکرات صلح افغانستان، توسعۀ همکاری‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی تجارتی بحث و تبادل نظر خواهد گرفت».

عمران خان پس از آن وارد کابل می شود که عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان پیش از این به تاریخ ۷ میزان به دعوت رسمی عمران‌خان نخست وزیر پاکستان در رأس یک هیئت بلندپایه دولتی به اسلام آباد سفر کرده بود.

علاوه بر این در جریان ماه گذشته عمران خان در تماس تلیفونی با محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در مورد روابط دوجانبه، روند صلح و برقراری آتش‌بس در افغانستان گفتگوی تیلفونی کرده و رییس جمهور غنی از عمران خان برای سفر رسمی به افغانستان دعوت کرده بود.

هرچند عمران خان پیش از این در پیام تبریکی اش به جوبایدن به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرده بود به همکاری با ایالات متحده برای صلح در افغانستان و منطقه ادامه می دهد، اما مقامات حکومتی افغانستان، پاکستان را همواره متهم به حمایت از طالبان کرده اند.

ادامه بن بست در مذاکرات صلح

این سفر عمران خان به کابل در حالی صورت می گیرد که مذاکرات بین الافغانی در دوحه قطر با گذشت بیش از دوماه به نتیجه نرسیده و نیز در سایه تنش های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار گرفته و از سوی هم خشونت ها در افغانستان افزایش یافته است.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ شام روز گذشته در دیدار با باشندگان شهرک جبریل هرات تاکیدکرده که انتخاب جنگ برای ختم جنگ یک اشتباه تاریخی است.

عبدالله افزوده: «ممکن در جنگ پیشرفت و عقب‌گردهای وجود داشته باشد، اما پایدار نیست. نباید فرصت پیش‌آمده را از دست داد. طالبان باید به صدای صلح‌خواهی مردم افغانستان پاسخ دهند.»

او خاطرنشان کرده که گفتگوها تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته و نتوانسته سطح خشونت ها در کشور را کاهش دهد.

از سوی هم زلمی خلیلزاد نماینده خاص آمریکا در سفرش به ترکیه دربارۀ افزایش خشونت‌ها در افغانستان و ضرورت کاهش این خشونت‌ها، با مقام‌های ترکی گفت‌وگو کرده‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان