۵ ماده غذایی که سلامت ریه ها را به طوری طبیعی بهبود می دهند

توسطتحریریه خبرنامه

آبان ۲۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آبان ۲۹, ۱۳۹۹

سلامت ریه‌ها برای اینکه در بهترین حالت خودتان را احساس کنید، اهمیت زیادی دارد. با این حال، عوامل رایجی از جمله قرار گرفتن در معرض دود سیگار و سموم محیطی، و همچنین خوردن یک رژیم غذایی التهابی، می‌تواند آسیب زیادی به این ارگان مهم وارد کند. در این نوشتار ۵ ماده غذایی می‌بینیدکه سلامت ریه را بهبود می‌دهند.

۱. کدو حلوایی (تنبل)

تحقیقات نشان می‌دهند رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای بتاکاروتن می‌توانند برای سلامتی ریه مفید باشند. بتاکاروتن بخشی از خانواده کاروتنوئیدها است که در تعدادی از میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود.

بتا کاروتن به ویتامین A، ماده مغذی مهمی برای سلامت ریه، تبدیل می‌شود. میوه‌ها و سبزیجات دیگر حاوی این ترکیب عبارتند از زردآلو، کلم بروکلی، زردک (هویج) و فلفل قرمز.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

۲. مالته (ویتامین C)

مواد خوراکی حاوی ویتامین C بالا، از جمله مالته (پرتقال)، با عملکرد بهتر ریه ارتباط دارند. جای تعجب نیست کسانی که رژیم غذایی غنی از ویتامین C دارند کمتر در معرض ابتلا به سرطان ریه و سایر بیماری‌های مرتبط هستند.

۳. سبزیجات برگدار تیره (فولات)

عجیب نیست که یکی از غذاهای سالم دنیا بیشترین مقدار فولات (نوعی ویتامین ب) را نیز دارد. فولات ممکن است از اشکال مختلف COPD (بیماری انسدادی مزمن ریه) از جمله آسم جلوگیری کند.

در یک مطالعه که در مجله تغذیه بالینی آسیا و اقیانوسیه منتشر شد، محققان نتیجه گرفتند که ” فولات دریافتی بیماران مبتلا به COPD به طور قابل‌توجهی پایین بود. مشخص شد که معیارهای عملکرد ریه ارتباط مثبتی با سطح فولات در رژیم غذایی دارد. “

مطلب مرتبط: ۶ راه ساده و طبیعی که ریه ها را پاکسازی کنیم

۴. لوبیا و عدس

برای بهینه‌سازی توانایی انتقال اکسیژن در ریه‌ها، سالم بودن سطح هموگلوبین اهمیت زیادی دارد. هموگلوبین یک مولکول پروتئینی در گلبول‌های قرمز خون است که اکسیژن را از ریه‌ها به بافت بدن منتقل می‌کند.

انواع لوبیا، نخود و عدس همگی از غذاهای حاوی خواصی هستند که سطح هموگلوبین را بالا می‌برند.

۵. شکلات تلخ (ضد سموم)

شکلات تلخ یک منبع فوق‌العاده آنتی‌اکسیدان است، ماده‌ای ضروری برای مقابله با آسیب ایجاد شده در اثر اکسیداسیون سلول‌های بدن. مطابق با مطالعات اکسیداسیون سلول‌ها عامل بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات مرتبط با ریه است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *