۷ عادت صبحگاهی که سبب می شوند روند کاهش وزن تان کند شود

توسطتحریریه خبرنامه

آبان ۲۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آبان ۲۹, ۱۳۹۹

هر چقدر هم که سعی کنید لاغر شوید، برخی از عادت‌های صبحگاهی وجود دارد که باعث افزایش وزن می‌شوند و بدن شما را به سمت مصرف کالری بیشتر هدایت می‌کنند.

۱. بعد از بیدار شدن یک لیوان آب نمی‌نوشید

نوشیدن آب بعد از بیداری یک روال ساده اما موثر است که باید در فعالیت‌های صبحگاهی خود بگنجانید. اگر به یادآوری نیاز دارید، قبل از خواب یک لیوان آب کنار تخت بگذارید. صبح، بعد از بیدار شدن از خواب همین آب را بنوشید. فایده آب این است که متابولیسم شما را تسریع کرده و پردازش صبحانه را بسیار آسان‌تر می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند تا از سموم خلاص شوید و چربی‌ها سریع‌تر بسوزند.

مطلب مرتبط: سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

۲. اجازه نمی‌دهید که نور خورشید داخل اتاق‌تان بیاید

نور خورشید در هر زمان از روز خوب است، اما در زمان بیداری تاثیری بهتری دارد. نور خورشید به شما کمک می‌کند تا متابولیسم بدن به درستی شروع شده و بدن برای خوردن صبحانه و پردازش آن به روش صحیح آماده شود. همچنین از انرژی زیادی که که کمی نور آفتاب به شما می‌دهد، متعجب خواهید شد!

۳. قهوه صبح‌تان زیادی کالری دارد

قهوه یک آنتی‌اکسیدان طبیعی و برای هضم غذا بسیار مناسب است. اما با قهوه همراه با شکر، شیر یا خامه زیاد، هم کالری زیادی می‌گیرید و هم اهداف کاهش وزن‌تان را خراب می‌کنید. بهتر است یا قهوه تلخ بنوشید یا آن را با یک فنجان چای سبز جایگزین کنید.

مطلب مرتبط: ۷ خاصیت چای سبز؛ سالم ترین نوشیدنی جهان

۴. صبحانه نمی‌خورید

اگر می‌خواهید وزن کم کنید باید یک صبحانه سبک اما مقوی بخورید. اسموتی یا بلغور جوی دوسر یا مقداری ماست با انواع توت گزینه‌های مناسبی هستند.

۵. ورزش صبحگاهی ندارید

ممکن است بعد از بیداری هنوز احساس خستگی یا خواب آلودگی داشته باشید، اما اثرات ورزش صبحگاهی در برنامه کاهش وزن بی‌شمار است. ورزش یک روش عالی برای بیدار شدن و بهبود متابولیسم است و اشتها را نیز کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: علم چه می گوید؛ ۱۲ روش کاهش گرسنگی و اشتها

۶. اخبار صبح را می‌خوانید

عجیب به نظر می‌رسد اما خواندن اخبار می‌تواند برای روال کاهش وزن شما مضر باشد. هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید، سلول‌های شما سریع‌تر از حد طبیعی کار می‌کنند تا بدن به سرعت طبیعی برسد. استرس، که اغلب با خواندن اخبار همراه است، سلول‌های بنیادی شما را به سلول‌های چربی تبدیل کرده و باعث افزایش چربی بدن می‌شود. بکوشید هنگام بیدار شدن به موسیقی آرامش‌بخش گوش دهید یا کتاب بخوانید. هرچه صبح‌ها استرس کم‌تری داشته باشید، کاهش وزن آسان‌تر خواهد بود.

۷. بیش از حد می‌خوابید

بکوشید روزی 7-8 ساعت بخوابید. وقتی مدام بخوابید، BMI شما افزایش می‌یابد و به این ترتیب چربی شکم هم زیاد می‌شود. خواب زیاد بر متابولیسم و ​​برنامه صبحانه‌تان تأثیر می گذارد. ثابت نگه داشتن زمان وعده‌های غذایی در کاهش وزن اهمیت زیادی دارد.

مطلب مرتبط: چربی سوزی شکم؛ ۸ نوشیدنی قبل از خواب که چربی شکم را از بین ببریم

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *