جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

خوشبینی شهروندان افغانستان نسبت به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

پس از  پیروزی جوبایدن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا حکومت افغانستان پیروزی او را تبریک گفته و شهروندان نیز نسبت به پیروزی بایدن و احتمال تغییر در سیاست آمریکا در افغانستان ابراز خوشبینی کرده اند.

رییس جمهور غنی امروز یک‌شنبه (۱۸عقرب) در توییتی پیروزی جوبایدن را به عنوان رییس جمهور منتخب ایالات متحده‌ امریکا و کاملا هریس را به عنوان معاون او تبریک گفته است.

غنی افزوده: «ایالات متحده‌ی امریکا، شریک استراتیژیک ما است. مشارکت استراتیژیک ما با ایالات متحده‌ی امریکا، در امر مبارزه با دهشت افگنی و برقراری صلح و ثبات در افغانستان، تقویت و تداوم خواهند یافت.»

در همین حال عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه نیز در توییتی پیروزی بایدن و کاملا هریس را به آنان و هم چنان به مردم امریکا برای حضور تاریخی‌شان در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفته است.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین نیز پیروزی بایدن و کاملا هریس را در انتخابات ریاست جمهوری امریکا تبریک گفته ابراز امیدواری کرده است که سیاست و روابط دولت بایدن با افغانستان به گونه کامل بر ایجاد صلح و ثبات متمرکز باشد.

محمدمحقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم نیز پیروزی بایدن را تبریک گفته ابراز امیدورای کرده که با پیروزی بایدن همكارى متقابل بين دو كشور بارعايت حقوق مشروع طرفين تقويت شود و در امر مصالحه ملى نيز فصل باج دهى به تروريزم خاتمه يافته واز ارزشهاى مشترك مردم افغانستان و جهان حمايت شود .

خوشبینی شهروندان افغانستان نسبت به پیروزی بایدن

 پیروزی جو بایدن به دلیل جریان مذاکرات بین الافغانی و تاثیر مستقیم آمریکا در آن با واکنش گسترده شهروندان افغانستان نیز روبرو شده است.

عزیز رویش یکی از فعالان سیاسی در فسبوک اش نگاشته است که جوبایدن پیروز شد و دونالد ترامپ و خانواده‌اش، تنها بعد از یک دوره اقامت در قصر سفید، صفحه‌ی سراسر «افتضاح و شرم و تحقیر» برای جهان، مخصوصاً برای مردم امریکا، را بستند تا به زودی از این قصر بیرون بروند.

او در مقایسه کوتا میان ترامپ و بایدن گفته است: «ترامپ فوق‌العاده بی‌تربیه و بدزبان و بداخلاق بود؛ حالانکه بایدن، به همان نسبت در جهت مخالف او، باتربیه و خوش‌زبان و متعهد به مبادی اخلاق است.»

 

یک شنبه، 18 عقرب 1399

جو و جیل بایدن در انتخابات امریکا پیروز شدند. دونالد ترامپ و خانواده‌اش، تنها بعد از یک دوره…

Posted by Aziz Royesh on Saturday, November 7, 2020

بشیر احمد تهینج سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی گفته است: «انتخاب جوبایدن بعنوان رئیس جمهور امریکا تاثیر مستقیم بالای وضعیت سیاسی، اقتصادی و نظامی افغانستان خواهد داشت.»

او ابراز امیدواری کرده که انتخاب او پایان اشتباهات امریکا و مسیر درست برای آینده افغانستان باشد.

علی اکبر جمشیدی عضو مجلس نمایندگان نیز در واکنش به پیروزی بایدن گفته است که با پیروزی او تغییراتی زیادی در سیاست خارجی آمریکا رونما خواهد شد.

جمشیدی تاکید کرده: «از اینکه تحولات آمریکا تأثیر بر وضعیت منطقه و افغانستان دارد؛ من پیروزی جوبایدن را به فال نیک گرفته و نسبت به آینده کشورم خوش بین هستم.»

 احمد ولی مسعود پیروزی جوبایدن بحیث رئیس جمهور امریکا را تحول مثبت در آمریکا و ارامش برای جهان خوانده تاکید کرده: «سیاست جدید آقای بایدن بحیث رئیس جمهور امریکا در برابر افغانستان چگونه تغییر خواهد کرد تا هنوز نمیدانیم، اما آنچه میدانم آقای بایدن یک چهره با وقار و متفاوت از آقای ترآمپ، آغاز جدید سیاست انسانی را برای جهان اعلام نموده است.»

پیروزی بایدن

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات پس از رقابت تناتنگ با دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، در انتخابات ریاست جمهوری برنده اعلام شد.

او توانسته پس از پیروزی در ایالت پنسلوانیا و کسب ۲۰ رای انتخاباتی این ایالت بر ترمپ غالب شود. اندکی بعد آقای بایدن برندۀ انتخابات در ایالت نوادا نیز اعلان شد و شمار آرای انتخاباتی اش به ۲۷۹ افزایش یافت.

پیروزی او واکنش های جهانی نیز به همراه داشته است. عمران خان نخست وزیر پاکستان ضمن تبریکی به بایدن، در پیامی در صفحۀ تویتر خود نگاشته که آماده است با رییس جمهور جدید ایالات متحده در راستای صلح افغانستان کار کند.

خان تاکید کرده که اسلام‌آباد به همکاری‌اش با واشنگتن برای برقراری صلح در منقطه و به ویژه در افغانستان ادامه خواهد داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان