جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

پاسخ صالح به استجواب مجلس نمایندگان؛‌ ترتیب اش را درست کنید در خدمت خواهم بود!

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری در واکنش به استجواب مجلس نمایندگان در پیوند به ناامنی های اخیر کابل می گوید رفتن به مجلس نمایندگان و جلسه استعماعیه یک فرصت است و مجلس نمایندگان ترتیب اش را درست کند به جلسه حاضر می شود.

پس از آن که مجلس نمایندگان در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته فیصله کردند که مقامات ارشد امنیتی بشمول امرالله صالح و حمد الله محب به جلسه استجوابیه امروز شنبه (۱۶عقرب) این نهاد حاضر شوند امرالله صالح گفته است: «رفتن به ولسی جرگه و صحبت با نمایندگان مردم در مجلس استعماعیه یک فرصت وغنیمت است اما به اساس اجندای منظم و تشریفات تعریف شده برای معاونیت اول ریاست جمهوری.»

صالح افزوده که شورای ملی افغانستان به عنوان «پایه قانون ساز»، نماینده حوزه های مردمی و نظارت کننده بر عملکرد دولت سزوار داشتن روابط تنگاتنگ با حکومت است.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده: «من از بودن در کنارشان نه تنها که عار ندارم آن را فخر نیز تلقی می کنم. ترتیب اش را درست کنند درخدمت خواهم بود. »

بررسی حملات اخیر

امرالله صالح با همگانی کردن فیصله های امنیتی جلسه امروز اش گفته است که بررسی اجمالی از پیشرفت در تحقیقات و پیگیری حمله بر دانشگاه کابل و مرکز آموزشی کوثر دانش صورت گرفته و سرنخ های زیادی نیز بدست آمده است.

به گفته او هیچ امکان ندارد که این «جنایت ها» بی آدرس باقی بماند.

صالح تاکید کرده که بخاطر رعایت مصونیت عملیاتی از جزییات بیشتر در این مورد خودداری می کند اما به زودی مردم دست های دخیل در این حملات را خواهند دید.

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که برای عاملان این حملات تقاضای محکمه علنی را خواهد.

هفت رویداد جنایی در ۴۸ ساعت گذشته

معاون اول ریاست جمهوری اضافه کرده که کابل در چهل و هشت ساعت گذشته گواه هفت رویداد جنایی و دو رویداد تروریستی بوده است. به گفته او «کسی که اشرف خان کارمند امنیت ملی را در ساحه بگرامی ترور کرده بود گرفتار گردید. اسمش نورالله است و او یکی از اعضای هسته ترور شهری مربوط طالبان است که پس از امضای توافق دوحه وظیفه گرفته بود اهداف نرم را نشانه بگیرد وگویا کابل را آماده تسلیم شدن به طالب سازد.»

صالح هسته ترور شهری طالبان را بزرگ خوانده تاکید کرده که بخش زیادی این هسته مهار شده اما کاملا از بین نرفته اند. او تصریح کرده که توافق دوحه برای طالبان «روحیه کاذب» ایجاد کرده اما حکومت این روحیه را به خاک مبدل می سازد.

او تصریح کرده که عکس های سرهسته های ترور طالب که بیشتر در کابل فعالیت دارند در شهر و دروازه های وردوی شهر نصب شده است.

به گفته او در بخش مهار جرایم جنایی پیشرفت قابل ملاحظه صورت گرفته و اکنون معضله کلان جرایم ترور و طالبانی است که تمرکز بیشتر رویش صورت گرفته است.

معاول ریاست جمهوری همچنان تاکید کرده که به پولیس هدایت داده شده که موتر سایکل های بی اسناد را به دلیل استفاده از آن در ترور های شهری و هدفمند مستقیم بدون هیچ نوع ملاحظه مصادره کنند.

نظم شهری

امرالله صالح در ادامه گفته است کمیته ترتیب جریمه «کمرشکن» برای ساختمان های غیرقانونی تشکیل شده و بخاطر مهار بدامنی پولیس از مسله کنترول بلندمنزل ها بیرون ساخته می شود.

او افزوده که معضله ساخت و ساز غیرقانونی باید با توسل و اتکا به قوت نرم دولت مهار شود و پولیس نباید مصروف گزمه بلندمنزل ها باشد.

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که فیصله شده که ریاست تحقیقات جرایم جنایی هر کسی را که دست به ساختن بناهای غیرقانونی می زنند در فهرست مجرمین شامل ساخته و برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.

معاون اول ریاست جمهوری در خصوص صدور ویزه پاکستان گفته است که طرح حکومت برای برقراری نظم برای متقاضیان ویزه تکمیل شده و اکنون منتظر است که سفارت پاکستان سقف صدور ویزه را معلوم کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان