۷ راهکار که هورمون ها را به طور طبیعی متعادل کنیم

توسطتحریریه خبرنامه

آبان ۱۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آبان ۲۹, ۱۳۹۹

هورمون‌ها در حفظ سلامت ما نقش حیاتی دارند. در بعضی مواقع برای اطمینان از عملکرد صحیح بدن‌تان باید هورمون‌های بدن‌تان را به تعادل برسانید. هورمون‌ها در میان بسیاری از عملکردهای مهم دیگر، برای متابولیسم و ​​هضم مناسب مواد غذایی، کنترل عملکرد مغز و خلق و خو و کنترل دمای بدن موثر هستند. با این حال، آنها همیشه متعادل نیستند. برخی از علائم عدم تعادل هورمونی عبارتند از:

– به طور مداوم افزایش وزن دارید (این مورد غالبا شامل ولع مصرف قند نیز می‌شود)

– زود خسته می‌شوید (حتی اگر شب را خوب بخوابید)

– تغییرات خلق و خو و افسردگی (در میان سایر حالات، اضطراب و افسردگی شایع‌ترین است)

– بی‌قراری و بی‌خوابی شبانه

– مشکلات گوارشی

نوسانات هورمونی برای زنان در طول زندگی‌شان طبیعی است و برای سلامتی و تندرستی‌شان اهمیت دارد. نوسانات هورمونی که باعث درد و بیماری می‌شوند، اینگونه نیستند. در موارد شدید، علائم با دارو درمان می‌شوند اما علت اصلی آن اغلب برطرف نمی‌شود.

غذا: اطلاعات برای بدن

خوب یا بد، وقتی صحبت از سلامتی یا عدم تعادل هورمونی می‌شود، غذا یک تغییردهنده مطلق بازی است. غذا اطلاعاتی برای بدن است و همان چیزی است که به توانایی بدن برای متعادل نگه داشتن هورمون‌ها کمک می‌کند. غذا خوردن برای سلامتی هورمون‌ها کار دشواری نیست اگر دانشش را داشته باشید – و بیشتر در مورد این است که چه چیزهایی بخورید و چه چیزهایی نخورید.

شماره 1: تعداد وعده‌های غذایی‌تان را افزایش دهید و بیشترین رنگ ممکن را در وعده‌ها بگنجانید. این کار به حفظ قند خون در سطح ثابت کمک می‌کند، و به نوبه خود منجر به پایداری و متعادل شدن هورمون‌ها کمک می‌کند.

شماره 2: در همه وعده‌های غذایی پروتئین داشته باشید. پروتئین یک جز اصلی برای بسیاری از هورمون‌ها است. پروتئین در میان بسیاری از عملکردهای دیگر، به حفظ سطح قند خون کمک می‌کند.

شماره 3: به وعده‌های غذایی‌تان تنوع بیشتری بدهید. هرچه رنگارنگ‌تر، بهتر. حداقل نیمی از بشقاب‌تان در هر وعده غذایی باید از سبزیجات رنگارنگ تشکیل شود.

شماره 4: سبزیجات چلیپایی، مانند کلم بروکلی و گل کلم را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. آنها از جمله غذاها و مواد مغذی هستند که به پیشگیری از بروز سرطان‌های زنان کمک می‌کنند.

شماره 5: چربی‌های سالم را به غذاهای‌تان اضافه کنید. برخی از منابع چربی‌های سالم عبارتند از تخم کتان، بادام ، و آووکادو. چربی جز اصلی تولید هورمون‌های جنسی و هورمون‌های مغزی است.

شماره 6: نسبت به حساسیت‌های غذایی مراقب باشید. بسیاری از افراد در اواخر زندگی درمی‌یابند که ممکن است نسبت به غذاهایی مانند گلوتن، لبنیات و سایر مواد غذایی حساسیت داشته باشند.

شماره 7 : مصرف کربوهیدرات را تا جایی که ممکن است محدود کنید. این اقدام یک اثر قدرتمند دارد و به سرعت قابل مشاهده است.

هیچ کس یک شبه خود را در وضعیت عدم تعادل هورمونی ندیده‌است. بنابراین، اگرچه ممکن است تفاوت را با این اقدامات به سرعت حس کنید، اما بازگشت به تعادل هورمونی کامل ممکن است مدتی طول بکشد. همچنین بسیاری از فاکتورهای دیگر وجود دارد که می‌توانند هورمون‌های شما را از بین ببرند. علاوه بر رژیم غذایی، استرس، روابط و سموم نیز می‌توانند باعث بروز مشکلات هورمونی شوند. تلاش برای حل یک‌باره این مشکل می‌تواند آسیب‌زننده باشد. بهترین ایده این است که به مرور مشکل را حل کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *