جلسه امنیتی صالح؛ از تخریب بلند منزل های خود سر تا رهایی ۱۳ پولیس بازداشت شده در کابل

توسطفریدون حسنی

آبان ۱۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید در جلسه امنیتی تحت ریاست او فیصله شده که بلند منزل های خود سر با مواد انفجاری تخریب و ۱۳ منسوب امنیتی که به دلیل غفلت وظیفوی بازداشت و به دادستانی معرفی شده اند رها شوند.

امرالله صالح امروز پنج‌شنبه (۱۵عقرب) گفته است که از هفته آینده در ارتباط به بلندمنزل ها دو کار شامل طرح جریمه کمر شکن بالاتر از قیمت بلند منزل به جلسه کابینه پیشنهاد می شود و دوم آنعده از بلند منزل هایی که در ساحات حساس ساخته شده اند با طرح دقیق انجنیری با مواد منفجره بصورت مسلکی تخریب خواهند شد.

او افزوده که قبل از تخریب ساحه همجوار بلند منزل های زیر هدف تخلیه خواهند شد که به کسی آسیب نرسد.

به گفته او حد اقل سه تعمیر که با وصف هشدار دولت در ساحات حساس و تاریخی سربخود ساخته شده اند تثبیت و انتخاب شده است.

صالح خاطرنشان کرده: «تخریب و توقف بلند منزل های خودسر توسط پولیس یا ناممکن یا بطی است و شهر دارد غرق در بی نظمی می شود که نسل ده سال بعد تاوان و بهای آنرا خواهد پرداخت. یعنی بلند منزل ها خواهند بود و خدمات شهری که جامعه انسانی را تسهیل کند وجود نخواهد داشت».

معاون اول ریاست جمهوری اضافه کرده که به صدها شهروند کابل که پیاده رو ها را بند ساخته اند و یا ساحات سبز را غصب کرده اند مکتوب از جانب ریاست تحقیقات جنایی صادر شده است.

منسوبین امنیتی بازداشت شده در پیوند به حمله بر دانشگاه کابل رها می شود

پس از آنکه روز گذشته وزارت داخله اعلام کرد که ۱۳ تن از منسوبین پولیس حوزه سوم امنیتی کابل شامل آمر این حوزه، مدیر جنایی و فرمانده تولی دانشگاه کابل به دلیل غفلت در تطبیق پلان امنیتی بازداشت و به سارنوالی معرفی شده اند اما امرالله صالح می گوید تحقیقات در مورد این که کیها نتوانستند از فاجعه دانشگاه کابل جلوگیری کنند تکمیل نشده است.

او تاکید کرده: «توقیف سیزده سرباز گمنام پولیس زیر نام غفلت وظیفوی بی معناست و امر کردم که آنها باعزت رها گردند . ما هنوز قضاوت کرده نمیتوانیم که غفلت وظیفوی تعریف اش درین مورد خاص چیست. ولی به شما وعده میدهم که پنهان کاری صورت نخواهد گرفت.»

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که سیستم امنیتی در کل نیاز به بازنگری منتقدانه داشته اما او اجازه نمی دهد که با هر ناکامی تنها گم نامترین ها به عنوان بز قربانی توقیف شوند.

او اصافه کرده است که حمله بر دانشگاه کابل را بررسی کرده و آنرا با رییس جمهور غنی شریک کرده است.

صالح در ادامه همچنان افزوده که بررسی ها نشان می دهد این حمله کار گروه طالبان بوده و رییس جمهور هماهنگی بین نهادها را بخاطر تسریع تحقیقات و پیام دهی به مردم درین مورد خاص به او واگذار کرده است.

دو رویداد تروریستی طی ۲۴ ساعت در کابل

امرالله صالح در پیوند به جرایم جنایی و رویداد های تروریستی گفته است که در بیست و چهار ساعت گذشته کابل شاهد دو رویداد ترویستی بوده و در آن هیچ واقعه جنایی ثبت نشده است.

او ادامه داده که در بیست و چهار ساعت گذشته بخاطر تامین امنیت در کابل بیشتر از سی عملیات پولیس و امنیت ملی در شهر و ولسوالی ها انجام شده که دستاورد های آن خوب و قابل ملاحظه بوده است.

صالح تصریح کرده که رضایت مردم از کارکردهای تیم شش و نیم اکنون به چهل و هفت درصد کاهش یافته و قبل از حمله بر دانشگاه کابل رضایت مردم از این تیم هفتاد و شش درصد بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *