جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

نخستین مرکز دولتی جراحی قلب برای کودکان؛ عملیات قلب در شفاخانه صحت طفل اندراگاندی موفقانه انجام شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که برای اولین بار در نخستین مرکز جراحی قلب اطفال یک عملیات موفقانه صورت گرفته است.

وزارت صحت عامه امروز چهارشنبه (۱۴عقرب) در اعلامیه ای گفته است که‌ داکتران بخش جراحی قلب شفاخانه صحت طفل اندراگاندی، عملیات یک کودک دو و نیم ساله را که مبتلا به بیماری سوراخ قلب بود موفقانه انجام داده اند.

وزارت صحت افزوده که این کودک از ولایت فاریاب به این شفاخانه آورده شده بود و اکنون وضعیت صحی وی در حال بهبود است.

به گفته این وزارت این نخستین عملیات قلب پس از ایجاد مرکز جراحی قلب اطفال در این شفاخانه است.

نخستین مرکز جراحی قلب

این در حالی است که به تاریخ ۲۹ میزان ماه گذشته احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت مرکز جراحی قلب اطفال را در کابل افتتاح و به بهره‌برداری سپرد.

این نخستین مرکز جراحی قلب مخصوص اطفال در سکتور دولتی است که در چارچوب شفاخانه صحت طفل اندراگاندی با کمک‌های مالی ایتالیا ایجاد شده است.

احمد جواد عثمانی در آن زمان گفته بود که شماری از داکتران که به کمک مالی کشور ایتالیا برای آموزش به بیرون از کشور فرستاده شده بودند، اکنون جذب این مرکز شده و عملیات قلبی توسط آنها انجام می‌شود.

ابتلای ۱۲۰ هزار کودک به سوراخ قلب

وزارت صحت عامه در تازه‌ترین آمار خود امروز گفته است که در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار کودک در کشور به بیماری سوراخ قلب مبتلا هستند.

این وزارت تاکید کرده که از این میان ماهانه حدود ۱۰۰ تن آنان در بیرون و داخل کشور تحت عملیات قرار می‌گیرند.

پیش از این بیش‌ترین بیماری سوراخ قلب مادرزادی در کشورهای آلمان، چین، هند، پاکستان و عده‌ای هم در داخل کشور درمان می شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان