جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

صالح: دست داشتن طالبان در حمله بر دانشگاه کابل مبتنی بر مدارک استخباراتی است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

دو روز پس از حمله بر دانشگاه کابل امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید حمله ای طالبان بر دانشگاه کابل «موشگافانه» مورد بررسی قرار گرفته و نشان می دهد این حمله شباهت به حمله بالای دانشگاه امریکایی ها دارد که از سوی طالبان انجام شده است.

امرالله صالح امروز چهارشنبه (۱۴عقرب) گفته است «تروریستان» دخیل در طراحی این حملات همه در پنجه قانون قرار دارند که از شبکه حقانی از شاخه «تاج میر جواد» بوده و شبکه حقانی جز لاینفک طالبان است و تاج میر جواد از سال ۲۰۰۲ بدینطرف در پاکستان به سر می برد.

صالح اضافه کرده که عکس های تاج میر و نیز عکس تروریستانی که حملات قبلی را انجام داده و در بند قرار دارند نیز نصب می شود تا مردم برای دادخواهی دعوای حق العبد کنند.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده: «قضاوت بر این که جنایت علیه محصلان را طالب انجام داده است تراوش از ذهن سیاسی ما نه بلکه استوار بر مدارک استخباراتی است.»

صالح خاطرنشان کرده که حمله بالای بخش حقوق تصادفی نبوده و شواهد نشان می دهد که برنامه ریزی از قبل و مشخصا برای هدف قرار دادن این بخش صورت گرفته است. به گفته او با بهره گیری از ثبوت جا مانده در ساحه جرم دستاورد های خوب در شناسایی و دستگیری همکاران تروریستان صورت گرفته است.

ایجاد نظم در شهر کابل

معاون اول ریاست جمهوری در خصوص ایجاد نظم در شهر کابل گفته است که در جلسه امنیتی صبح امروز فیصله شده که استفاده جنراتور های فردی و دوکان به دوکان در بازار ها منع شود.

او افزوده که به تمام بازار ها وقت داده می شود که جنراتور های مشترک و کلان خریداری کنند و در یک نقطه بگذارند که هم پیاده رو ها باز گردند و هم آلوده گی هوا و صدا کم شود.

صالح تاکید کرده که کار پولیس ترافیک در شهر کابل قناعت بخش نیست و برای تطبیق اوامر توانایی ندارند اما برای انجام امور بازهم برای چند روز محدود برای انان وقت داده شده است.

او اضافه کرده که تا دو سه روز دیگر طرح مدیریت تجمع و هجوم متقاضیان ویزه در مقابل سفارت پاکستان نهایی می شود. او گفته که نخواهد گذاشت که مردم بخاطر نبود نظم در اخذ ویزه «تحقیر» شود.

صالح خاطرنشان کرده که شهر کابل در ۲۴ ساعت گواه هشت رویداد بود که شش مورد آن جرمی و دو مورد دیگر آن تروریستی بوده است.

حمله بر دانشگاه کابل

این در حالی است که حوالی ساعت ۱۱ روز دوشنبه گذشته شماری از مهاجمان انتحاری ابتدا وارد دانشگاه کابل شده و در ساختمان «ستاژ قضایی دانشکده حقوق» به تیراندازی پرداختند در این حمله ۲۲ تن کشته و ۲۷ تن زخمی شده اند.

گروه طالبان در ساعات آغاز این حمله مسوولیت آن را رد کرد اما حکومت، طالبان را مسوول این حمله خوانده ادعا کردند که اسناد و شواهد بجا مانده و نوشته های روی دیوار نشان می دهد این حمله کار گروه طالبان بوده اما شورشیان آن را «جعل» سازی از سوی حکومت خوانده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان