جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

کمبود ویتامین دی: علائم کمبود این ویتامین ضروری را بشناسیم

خواندن 2 دقیقه
5
(1)

در ماه‌های اخیر ویتامین نور خورشید موضوع داغی بوده‌است. حقیقت این است که کمبود ویتامین D در حال حاضر یک مشکل بهداشت عمومی در سطح جهان است که حدود 1 میلیارد نفر را تحت تأثیر قرار داده‌است. در این نوشتار با ۴ نشانه کمبود ویتامین دی آشنا می‌شویم. با اطلاع از این نشانه‌ها می‌توانید به دنبال رفع مشکل باشید.

۴ نشانه کمبود ویتامین دی

۱. ضعف سیستم ایمنی

اگر مدام دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوید، شاید لازم باشد به فکر افزایش ویتامین D بدن‌تان باشید. این ویتامین به دلیل نقشی که در تعامل با سلول‌های مبارزه‌کننده با عفونت دارد، برای داشتن یک سیستم ایمنی قوی بسیار مهم است.

تحقیقات در ژورنال پزشکی انگلیس نشان داده که رابطه‌ای بین کمبود ویتامین D و عفونت‌های دستگاه تنفسی وجود دارد.

۲. خستگی دائمی

وقتی همیشه در حال حرکت و فعالیت هستید، خستگی نرمال به نظر می‌رسد.

اما تحقیقات دانشگاه نیوکاسل نشان می‌دهند که بین سطح پایین ویتامین دی و کمبود انرژی رابطه وجود دارد.

مطلب مرتبط: ۹ دلیل که همیشه احساس خستگی می کنید

۳. درد استخوان

درد استخوان ممکن است نشانه کمبود سطح ویتامین D در خون باشد. این ویتامین به بدن کمک می‌کند کلسیم را جذب کند و بنابراین کمبود آن می‌تواند سبب بروز درد در حرکات روزمره شود.

۴. درد عضلانی

درد عضلات هم می‌تواند نشانه کمبود ویتامین دی باشد.

هرچند به سختی می‌توان علت درد عضلانی را مشخص کرد، به خصوص بعد از یک روز شلوغ و پرتحرک، اما یک مطالعه نشان داده که 71 درصد از افراد مبتلا به درد مزمن کمبود ویتامین دی دارند.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه آزاردهنده که بدن تان از کمبود آهن رنج می برد

چطور سطح ویتامین دی را در بدن افزایش دهیم؟

منبع اصلی ویتامین D نور خورشید است، بنابراین یکی از بهترین و ساده‌ترین گزینه‌ها برای افزایش این ویتامین، سپری کردن زمان بیشتر خارج از خانه و در معرض نور خورشید است. با این حال راه‌های دیگری هم برای دریافت ویتامین دی وجود دارد. به گفته محققان، از طریق رژیم غذایی هم می‌توان مقدار کافی ویتامین D دریافت کرد.

ماهی‌های چرب، تخم مرغ، غذاهای غنی شده (مانند غلات صبحانه غنی‌شده با این ویتامین) و سمارق (قارچ) منابع مناسبی از ویتامین دی هستند که می‌توانید در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان