۲۰ حقیقت خواندنی در مورد شون کانری، جیمز باند سینما

توسطتحریریه خبرنامه

آبان ۱۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آبان ۱۱, ۱۳۹۹

سر توماس شون کانری متولد ۱۹۳۰، بازیگر مطرح اسکاتلندی بود که بیشتر به دلیل بازی در نقش جیمز باند شهرت دارد. در این نوشتار با ۲۰ حقیقت خواندنی در مورد این بازیگر بزرگ آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

۱. اولین شغل او رساندن شیر به خانه‌ها در سنین نوجوانی بود. او از این طریق اسم همه خیابان‌های شهر ادینبورگ، زادگاهش را یاد گرفته بود.

۲. خانواده شون کانری بسیار فقیر بودند به حدی که در نوزادی او توانایی خرید تخت را نداشتند و او در یکی از کشوهای کمد می‌خوابید.

۳. شان به نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا پیوست اما به دلیل زخم معده اخراج شد.

۴. قبل از ترک خدمت، شون دو تتو روی بدنش انداخت؛ اولی «همیشه اسکاتلند» و دومی «پدر و مادر.»

۵. شون بعد از ترک نیروی دریایی دست به مشاغل عجیبی زد از جمله مدل نقاشی (گاهی برهنه) و جلادهنده تابوت!

۶. در همین زمان‌ها بود که او بدنسازی را شروع کرد و حتی وارد مسابقات مرد جهان شد.

۷. اگرچه شون کانری رسما در سال ۲۰۰۶ خود را بازنشسته کرد اما آخرین کار او به عنوان بازیگر در سال ۲۰۰۳ در فیلم انجمن نجیب‌زادگاه عجیب بود.

۸. کانری برای اینکه نقش‌های جیمز باند را به خوبی ایفا کند، آثار بزرگانی چون مارسل پروست، لئو تولستوی و جیمز جویس را مطالعه می‌کرد.

۹. شون کانری بیش از هر چیزی به دلیل بازی در نقش جیمز باند مشهور است. همه فیلم‌های او در این نقش به موفقیت دست پیدا کردند.

۱۰. شون کانری اولین کسی بود که نقش جیمز باند را ایفا کرد.

۱۱. او در ویلای خود در کرنیدی یونان، یک سکوی فرود چرخبال اشتراکی با ویلم الکساندر، پادشاه هلند داشت.

۱۲. کانری عضو حزب ملی اسکاتلند بود و به استقلال اسکاتلند باور داشت. او حتی از این حزب به لحاظ مالی نیز حمایت می‌کرد.

۱۳. شون کانری با نقش‌آفرینی به عنوان جیمز باند، مقام سوم را در لیست بزرگترین قهرمانان تاریخ سینما از سوی بنیاد فیلم آمریکا به دست آورد.

۱۴. او در سال ۱۹۸۹ که حدودا ۶۰ ساله بود از سوی مجله پیپِل عنوان جذاب‌ترین مرد زنده جهان را به دست آورد.

۱۵. شون کانری فقط یک بار برای دریافت اسکار نامزد شده‌است و همان یک بار برایش کافی بود: او بابت بازی در فیلم تسخیرناپذیران، اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در سال ۱۹۸۸ به دست آورد.

۱۶. یکی از معروف‌ترین نقش‌های شون کانری، نقشی است که در ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی به عنوان پدر ایندی ایفا کرده بود. هرچند، کانری فقط ۱۲ سال بزرگ‌تر از هریسون فورد در نقش پسرش بود.

 ۱۷. صحنه‌ای که ایندیانا و پدرش هنری پشت میز نشسته‌اند و صحبت می‌کنند، یک راز کوچک کثیف دارد: نه فورد و نه کانری شلوار نپوشیده‌اند. آن روز در صحنه فیلمبرداری هوا به شدت گرم بود و کانری، که هرگز به خاطر بازی خودش را اذیت نمی‌کرد، هنگام فیلمبرداری شلوارش را در آورد. فورد نیز به سرعت همان کار را کرد.

۱۸. شون کانری در سال ۲۰۰۲ به ای‌بی‌سی نیوز گفت که در میان فیلم‌های جیمز باند بیش از همه به «از روسیه با عشق» علاقه دارد.

۱۹. ایان فلمینگ، خالق داستان‌های جیمز باند، شون کانری را به عنوان بازیگر جیمز باند نمی‌پسندید. او گفته بود شون چهره‌ای را که من برای جیمز باند تجسم کرده بودم، ندارد.

۲۰. کانری گفته بود که پیشنهاد بازی در ارباب حلقه‌ها را دریافت کرده بود اما پیشنهاد را رد کرده چون فیلمنامه را نفهمیده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *