یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، این فعالیت ساده برای سلامت قلب فوق العاده است

توسطتحریریه خبرنامه

آبان ۱۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آبان ۱۲, ۱۳۹۹

اگر به دنبال راهی آسان برای بهبود سلامت قلب و عروق‌تان هستید، یک فعالیت وجود دارد که باید هر روز انجام دهید. و ما می گوییم ساده است، زیرا واقعاً تلاش کمی نیاز دارد و ثابت شده که راهی عالی برای تقویت و حتی بهبود سلامت قلب محسوب می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید کشش بدن است.

یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله فیزیولوژی نشان داد که کسانی که پنج بار در هفته انواع مختلف حرکات کششی را انجام می‌دهند، بهبود کلی را در عروق بدن‌شان تجربه می‌کنند. اساساً، این بدان معناست که کشش برای جریان خون مفید است و در نهایت برای قلب‌تان فایده دارد.

مطلب مرتبط: با مصرف این مواد غذایی جریان خون را در بدن تان بهبود بدهید

افراد شرکت‌کننده در این مطالعه در سه گروه مختلف قرار گرفتند. یک گروه یک برنامه 12 هفته‌ای انجام دادند که در آن پنج جلسه 40 دقیقه‌ای حرکات کششی داشتند. گروه دیگر همین تمرینات را انجام دادند، اما طول جلسات 20 دقیقه بود و فقط شامل سمت راست بد‌ن‌شان می‌شد. گروه سوم اصلاً حرکات کششی انجام ندادند.

محققان ایتالیایی جریان خون، سفتی عروق و فشار خون را در همه شرکت‌کنندگان قبل و بعد از مطالعه بررسی کردند. نتایج نشان داد کسانی که در هر دو گروه کششی بودند فشار خون پایین‌تر و سختی شریانی کمتری داشتند و جریان خون در شریان‌های ران، زانو و بازوی‌ به طور قابل‌توجهی افزایش یافت. حتی عروق در قسمت‌هایی از بدن که مستقیماً تحت تاثیر حرکات کششی قرار نگرفه بودند، بهبود یافته بود. طبیعی است کسانی که در گروهی بودند که تمرین نداشتند، هیچ نوع بهبودی را تحربه نکردند.

مطلب مرتبط: با این چک لیست ساده در تمام طول سال از سلامت قلب تان مراقبت کنید

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشیم این است که در طی شش هفته پس از توقف برنامه کششی، وضعیت عروق شرکت‌کنندگان به سطح اولیه خود بازگشت. این بدان معناست که پایداری مهم است و تمرینات را هر روز انجام بدهید تا واقعاً از مزایای آن بهره‌مند شوید.

به گفته داکتر فابیو اسپوزیتو، رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه میلان، و نویسنده ارشد این مطالعه، کشش می‌تواند برای کسانی مفید باشد که قادر به شرکت در فعالیت‌های بدنی شدیدتر نیستند. اگرچه نتایج تمرینات کششی به وضوح مثبت است، اما او به وضوح بیان کرد که “ما توصیه نمی‌کنیم حرکات کششی را جایگزین ورزش‌های هوازی کنید”. تمرینات کششی را به عنوان افزودنی خوبی برای برنامه ورزشی‌تان انجام بدهید که در طولانی مدت به سلامتی قلب شما کمک می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *