جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

یافته های یک مطالعه نشان می دهد که کووید-۱۹ می تواند مغز را تا ۱۰ سال پیر کند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

براساس یک مطالعه، کووید-۱۹ ممکن است باعث شود مغز برخی افراد حدود 10 سال پیر شود.

بیش از 84،000 نفر در انگلیس که مشکوک به ابتلا یا مورد تایید شده کووید-۱۹ بوده‌اند و  بهبود یافته‌اند، پرسشنامه‌ای را پر کردند که مهارت‌های تفکر آنها را اندازه‌گیری می‌کرد.

شرکت‌کنندگان تست‌هایی را برای سنجش توانایی خود در حل مشکلات، حافظه فضایی، توجه و نحوه پردازش احساسات انجام دادند.

از پاسخ‌دهندگان پرسیده شد که علائم آنها چه مدت طول کشیده، همچنین شدت بیماری و اینکه آیا بیماری زمینه‌ای دیگری دارند یا خیر نیز از آنها سوال شد. نتایج آنها با نتایج شرکت‌کنندگان سالم که به عنوان گروه کنترل عمل می‌کردند، مقایسه شد.

شرکت کنندگانی که گفتند مبتلا به کووید-۱۹ بوده‌اند، در تست‌های شناختی عملکرد بدتری نسبت به گروه کنترل داشتند.

این پیوند به ویژه برای کسانی که کووید-۱۹ شدید داشتند بسیار قوی بود، اما در کسانی که نوع خفیف بیماری را تجربه کرده بودند، نیز مشهود بود. یک مورد خفیف کووید-۱۹ در این مطالعه به عنوان کسی تعریف شده است که مشکل تنفسی نداشته‌است.

به گفته آدام همپشایر، یکی از نویسندگان این مطالعه و از بخش علوم مغزی امپریال کالج لندن، این تیم “مشکلات برجسته” را مربوط به توجه و قوه استدلال شرکت‌کنندگان، به ویژه استدلال کلامی کشف کرد.

مهارت تفکر بیماران 20 تا 70 ساله که در بیمارستان بستری شده و از دستگاه تنفس کمک گرفته بودند، به طور متوسط ​​در حد فردی که ۱۰ سال پیرتر از آنها بود کاهش یافته بود.

همپشایر به نیوزویک گفته‌است که تنها پیش‌بینی‌کننده مهم مشکلات شناختی، شدت علائم تنفسی بیمار است. وی گفت، هیچ متغیر دیگری، مانند اینکه آیا شخصی از قبل یک بیماری خاص داشته‌است، مسئول مشکلاتی که تیم مشاهده کرده‌، نبوده‌است.

این تیم گفت که داده‌های آنها نشان می‌دهد “عوارض شناختی مزمن در اثر کووید-۱۹ رخ می‌دهد” ، و کار آنها در کنار شواهد روزافزون از مطالعات دیگری است که نشان می‌دهند بیماران کووید-۱۹ می‌توانند به دلیل عوارضی مانند سکته مغزی، واکنش بیش از حد سیستم ایمنی و التهاب دچار مشکلات عصبی شوند.

از سویی دیگر، کارشناسانی که در این مطالعه دخیل نبوده‌اند گفتند که این یافته‌ها ثابت نمی کند که کووید-۱۹ باعث مشکلات فکری می‌شود.

جوانا واردلاو، استاد دانشگاه ادینبورگ انگلیس، در بیانیه‌ای گفت که این مطالعه محدود بوده زیرا تیم قبل از ابتلا به کووید-۱۹ اطلاعاتی در مورد عملکرد شناختی شرکت‌کنندگان نداشته‌است. مشاهدات و کشفیات آنها نیز ممکن است کوتاه مدت باشد.

درک هیل، استاد UCL انگلیس نیز در بیانیه‌ای گفت که این تیم تحقیقاتی چگونگی تاثیر بیولوژیکی کووید-۱۹ بر مغز را از طریق اسکن بررسی نکرده‌است.

این تیم هنوز در حال به کارگیری داوطلبانی برای ادامه تحقیق و بررسی تاثیر کووید-۱۹ روی مغز و قوه شناختی افراد است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان