جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تایید طرح تعدیل شناس‌نامه‌ الکترونیک از سوی مجلس؛ معاش کارمندان دولتی براساس شناس‌نامه‌های سابق اجرا شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مجلس نمایندگان همزمان با تایید طرح تعدیل شناس‌نامه‌ الکترونیک پیشنهاد کرده که معاش و حقوق کارمندان دولتی، متقاعدین، افراد دارای معلولیت و خانواده‌ی شهدا براساس شناس‌نامه‌های سابق اجرا شود.

طرح شماری از اعضای مجلس نمایندگان برای تعدیل شناسنامه الکترونیک در نشست عمومی امروز چهارشنبه (۷ عقرب) این مجلس تأیید شده است.

در این طرح که امروز از سوی عارف رحمانی نماینده مردم غزنی در مجلس نمایندگان همگانی شده یشنهاد گردیده که معاش و حقوق کارمندان دولتی، متقاعدین، افراد دارای معلولیت و خانواده‌ی شهدا براساس شناس‌نامه‌های سابق اجرا شود.

در این طرح که از سوی بیش از ۵۰ عضو مجلس نمایندگان امضا شده تاکید گردیده که بند دوم ماده‌ی ششم قانون ثبت احوال نفوس تعدیل شود.

بر اساس این طرح به طرف راست شناسنامه نام، نام پدر، نام پدرکلان، محل تولد، سکونت اصلی و سکونت فعلی به زبان‌های رسمی کشور درج شود و نیز گفته شده که محتویات متن انگلیسی آن نیز مانند فارسی و پشتو نوشته شود.

در طرح پیشنهادی شماری از اعضای مجلس تاکید کرده که توزیع شناس‌نامه الکترونیک الی طی مراحل تعدیل فوق متوقف شود.

براساس این طرح، نام ملیت، ملت و دین در شناس‌نامه درج نمی‌شود.

جنجال ها بر سر توزیع شناسنامه الکترونیک

توزیع شناسنامه الکترونیک از آغاز تا کنون همیشه جنجال برانگیز بوده و یکی از موارد جنجال‌برانگیز آن میان سیاست‌مداران و شهروندان کشور درج کلمه‌ی «افغان» در این شناسنامه ها بوده که شماری با آن موافق نیستند.

پیش از این نیز درج زبان فارسی به عنوان زبان خارجی و درج نام مادر در شناسنامه جنجالی شده بود و در تازه ترین مورد مکلف شدن کارکنان دولت به گرفتن تذکره الکترونیک، به دور تازه‌ای از جنجال‌ها در زمینه‌ی این نوع تذکره دامن زده است.

بعضی کارکنان دولت مدعی‌اند که اگر آن‌ها تذکره‌ی الکترونیک نگیرند، غیرحاضر و کسر معاش خواهند شد.

با وجود این همه روند توزیع شناسنامه های برقی همچنان ادامه دارد و دو روز قبل نیز اداره ملی احصاییه اعلام کرده بود که اخیراً دو مرکز جدید توزیع شناسنامه الکترونیکی را در نواحی پنجم، هفتم شهر کابل ایجاد کرده و عملاً به شهروندان خدمات ارایه می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان