پاسخ ارگ به حکمتیار؛ در چهاردهه اخیر جز مخالفت با نظام‌های بر سر اقتدار هیچ پیام به مردم نداشته است

توسطتحریریه خبرنامه

آبان ۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

ارگ ریاست جمهوری در پاسخ به گفته گلبدین حکمتیار مبنی بر اینکه حکومت موقت، یگانه راه حل است می گوید این آقا در چهار دهه اخیر جز مخالفت با نظام‌های بر سر اقتدار هیچ پیام به مردم نداشته است.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری امروز یک‌شنبه (۴عقرب) در توییتی نگاشته است:‌ «به فضل خداوند(ج) که در کشور ما آزادی بیان است و‌ حکومت هم به آزادی های سیاسی متعهد است.»

صدیقی خطاب به حکمتیار گفته است که «این آقا» در چهار دهه‌ اخیر به غیر از چنین جمله‌هایی و مخالفت با نظام‌های بر سر اقتدار،هیچ پیام دیگری به مردم افغانستان نداشته است.

به گفته او مردم در برابر این نوع سخنان بی تفاوت اند.

حکومت موقت یگانه راه حل

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی که امروز در باره سفرش به پاکستان در یک نشست خبری صحبت می کرد گفت که طالبان حکومت کنونی را نمی‌خواهد و حکومت موقت، یگانه راه حل است.

او با اشاره به مذاکرات جاری در دوحه افزود: «مذاکرات کنونی دوحه تنها بین یک تیم ارگ و طالبان است و مذاکرات تمامی افعانان نیست، زیرا در این مذاکرات شمار زیاد احزاب سیاسی شریک نیستند. ما نیستیم، نیاز است که یک اجماع بیاید و بعد از آن با نظر واحد وارد مذاکره شویم.»

حکمتیار خاطرنشان کرد که پاکستان به او اطمینان داده‌است که در روند صلح افغانستان، صادقانه کار می کند خواهد کرد.

گلبدین حکمتیار که با دعوت مقامات رسمی پاکستان در یک سفر سه‌روزه به آن کشور رفته بود در نشست خبری در اسلام آباد نیز گفته بود که امریکا در افعانستان شکست خورده و به جز از بیرون شدن دیگر چاره ندارد.

او تأکید کرده بود که بدون خروج خارجی‌ها از افغانستان صلح پایدار تأمین نمی‌شود. او هم‌چنان گفته بود که «حکومت کابل» طرف‌دار ادامه جنگ است و صلح نمی‌خواهد.

وحید عمر مشاور رییس جمهور نیز در واکنش به این گفته های آقای حکمتیار در توییتی گفته بود: «صدای حکمتیار از اسلام‌آباد تلاش نافرجام برای تکرار تاریخ و براندازی نظام است. این فلم وحشت‌ناک را در عمر خود به تکرار دیده‌ایم. در مقابل این خیانت تکراری در یک صف بسیج شویم و صدا بلند کنیم.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *