جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کشته شدن فرد شماره دو القاعده در افغانستان؛ حکومت: روابط القاعده و طالبان همچنان بر جاست

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از کشته شدن ابومحسن المصری، فرمانده ارشد شبکه القاعده در شبه قاره هند و فرد شماره دوم القاعده، ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که کشته‌شدن این فرد در غزنی ثابت کرده که روابط گروه طالبان با شبکه‌های تروریستی پابرجا است.

ارگ ریاست جمهوری امروز یک‌شنبه (۴عقرب) با نشر اعلامیه ای کشته شدن ابومحسن المصری را در ولایت غزنی به نیروهای امنیتی تبریک گفته و آنرا «دستاورد بزرگ» خوانده است.

ارگ تاکید کرده: «کشته شدن یک عضو مهم القاعده از سوی قهرمانان ما، ثابت ساخت که تهدید تروریزم و رابطه طالبان با شبکه های تروریستی، هنوز هم پابرجاست.»

در اعلامیه ارگ آمده است که طالبان باید به مردم و دولت افغانستان و نیز جامعه بین المللی ثابت کنند که روابط شان را با القاعده و دیگر شبکه های تروریستی و گروپ های آنان قطع می کنند، از جنگ و خشونت دست می کشند و با پذیرفتن آتش بس دایمی، زمینۀ تامین صلح پایدار را فراهم می کنند.

ارگ همچنان تاکید کرده که افغانستان متعهد به مبارزه علیه تروریزم است و اجازه نمی دهد که افغانستان یکبار دیگر به پناهگاه تروریستان تبدیل شود.

به گفته ارگ ماموریت مشترک افغانستان با متحدین بین المللی آن به هدف ازبین بردن تروریزم تا دفع کامل این تهدید، ادامه خواهد داشت.

کشته شدن فرد شمار دو القاعده در غزنی

این اظهارات ارگ پس از آن مطرح شده است که ریاست عمومی امنیت ملی شام روز گذشته اعلام کرد که حسام عبدالروف مشهور ابو محسن‌المصری، فرمانده ارشد شاخه القاعده در شبه قاره‌ی هند و فرد شماره دوم این شبکه در نتیجه‌ی عملیات نیروهای قطعات خاص امنیت ملی در ولسوالی اندر ولایت غزنی کشته شده است.

امنیت ملی افزوده که ابومحسن المصری در سال ۲۰۱۴ عضویت شورای مرکزی القاعده را بدست آورده و تا ۲۰۱۵ مسوولیت تبلیغاتی و مطبوعاتی این گروه را به عهده داشته است.
به گفته امنیت ملی این فرد رابطه نزدیک با عبدالله عزام، اسامه بن لادن و ایمن الظواهری از رهبران القاعده داشته و نیز از حمله یازده سپتامبر آگاهی داشته است.
در اعلامیه امنیت ملی آمده است این عضو القاعده با شبکه حقانی رابطه نزدیک داشته و جنگجویان این گروه را حمایت لوژیستیکی می کرده و در این عملیات یکی از فرماندهان طالبان به نام عبدالرحیم نیز بازداشت شده است.

مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله نیز در توییتی گفته بود که کشته‌شدن یکی از اعضای کلیدی و مهم القاعده، بیان‌گر رابطه نزدیک طالبان با گروه‌های تروریستی و فعالیت و اقدامات مشترک آن‌ها در برابر حکومت و مردم افغانستان است.

به گفته او، این رابطه هم‌چنان پا برجا است و طالبان به طرف‌های مختلف در این مورد «دروغ» می‌گویند.

قطع روابط طالبان با القاعده

این در حالی است که بر اساس توافقنامۀ امریکا و طالبان که به تاریخ ۱۰ حوت سال گذشته در قطر امضا شد، طالبان تعهد کرده اند که ارتباط خود را با گروه‌ القاعده قطع می‌کنند.

اما به تعقیب آن سازمان ملل و وزارت دفاع امریکا در گزارش های اعلام کردند که طالبان به حمایت از القاعده ادامه داده و حتا برای انجام حملات بر نیروهای امنیتی افغان، با یکدیگر همکاری کرده اند.

اما گروه طالبان بارها این ادعا ها را رد کرده است.

سال گذشته نیز عمر عاصم، رهبر شاخه القاعده برای هند در عملیات نیروهای امنیتی در هلمند کشته شده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان