جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

حملات مرگبار طالبان بر نیروهای امنیتی افغانستان؛ دبیرکل ناتو: وضعیت امنیتی در افغانستان وخیم است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همزمان با حملات مرگبار طالبان بر نیروهای امنیتی افغانستان ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو چند ماه آینده برای افغانستان را «سرنوشت ساز» خوانده می گوید که وضعیت امنیتی در افغانستان وخیم است و طالبان لازم است که سطح خشونت را کاهش دهند.

ینس استولتنبرگ دبیر کل پیمان انتلانتیک شمالی «ناتو» روز گذشته در پایان نشست دو روزه وزیران دفاع کشورهای عضو این سازمان با بیان اینکه وضعیت امنیتی در افغانستان وخیم است تاکید کرده:‌ «طالبان باید سطح غیرقابل پذیرش خشونت را کاهش دهند تا زمینه برقراری آتش‌بس فراهم شود. آنها باید روابط شان را با القاعده و تمامی گروه‌های تروریستی قطع کنند تا افغانستان بار دیگر به کشوری مبدل نشود که از آنجا حمله‌های تروریستی بر کشورهای ما صورت گیرد.»

او افزوده: «چند ماه آینده برای افغانستان سرنوشت ساز است. هر چند مذاکرات در دوحه شکنند است، اما این از چند نسل به اینسو فرصتی خوبی برای صلح می‌باشد. همه افغان‌ها از این فرصت تاریخی باید استفاده کنند. ناتو از پروسه صلح حمایت می‌کند.»

استولتنبرگ خاطرنشان کرده که نیروهای نظامی ناتو برای مبارزه با تروریزم بین‌المللی به افغانستان رفته و خروج آنها هم مرتبط به وضعیت و شرایط است.

حملات مرگبار طالبان

این در حالی است که گروه طالبان در ادامه افزایش خشونت ها در چند روز گذشته حملات مرگباری بالای نیروهای امنیتی افغانستان راه اندازی کرده اند که در آخرین مورد آن ۴۴ نیروی امنیتی در تخار و ۲۳ تن از این نیروها در ولایت نیمروز کشته شده اند.

این حملات طالبان پس از آن بالای نیروهای امنیتی افغانستان راه اندازی شده است که این نیروها با وجود افزایش خشونت های طالبان آز آغاز مذاکرات صلح در حالت دفاع فعال قرار دارند.

از سوی هم سازمان عفو بین‌الملل در اعلامیه ماه اکتوبر میلادی را خونین ترین ماه در افغانستان خوانده گفته است که با وجود ادامه مذاکرات صلح در قطر، روزانه تعداد زیادی غیرنظامیان در خشونت‌های افغانستان قربانی می‌شوند.

این سازمان افزوده که در نتیجۀ درگیری‌ها و انفجارها در ولایت های در هلمند، غور، فاریاب، بدخشان، میدان وردک و برخی مناطق دیگر افغانستان در ماه اکتوبر ۱۸۰ غیر نظامی کشته و بیش از ۳۷۰ تن دیگر زخمی شدند.

عمر ورایچ رئیس بخش آسیای جنوبی سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرده که جهان باید به وضعیت افغانستان توجه جدی نماید. زیرا هر روز خون افغان‌های بیگناه می‌ریزد.

او از طرفین درگیر جنگ افغانستان خواست که زندگی ملکی‌ها و حقوق بشری آنها را در نظر گیرند.

همزمان با افزایش خشونت ها مذاکرات بین الافغانی همچنان در دوحه قطر بدون کدام پیشرفتی ادامه دارد.

با وجود گذشت بیش از یک ماه از آغاز مذاکرات دو طرف تاکنون نتوانسته اند روی طرزالعمل مذاکرات به توافق برسند.

با وجود انتقاد ها از کندی روند مذاکرات حکومت افغانستان و طالبان بار ها همدیگر را به وقت کشی متهم کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان