جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

کتون تمشک برای لاغری: این ماده چطور باعث کاهش وزن می شود؟

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

اگر نیاز به کاهش وزن دارید، تنها نیستید. اما مشکل آنجاست که روش‌های معمول کاهش وزن برای غالب آدم‌ها دشوار است و مطابق با تخمین‌ها 85٪ افراد موفق نمی‌شوند.

در این میان محصولات زیادی هستند که برای کمک به کاهش وزن تبلیغ می‌شوند. یکی از مواردی که اخیرا محبوبیت زیادی به دست آورده‌، کتون تمشک است.

ادعا می‌شود که کتون تمشک باعث می‌شود که چربی موجود در سلول‌ها به طور موثرتری تجزیه شود و به بدن کمک می‌کند تا چربی را سریع‌تر بسوزاند. به علاوه بنا بر گفته‌ها، کتون تمشک میزان آدیپونکتین را افزایش می‌دهد، هورمونی که به تنظیم متابولیسم کمک می‌کند.

این مقاله به بررسی کتون تمشک برای لاغری می‌پردازد.

مطلب مرتبط: ۸ اشتباه رایج که در حین کاهش وزن مرتکب می شوید

کتون تمشک چیست؟

کتون تمشک یک ماده طبیعی است که رایحه قدرتمند تمشک قرمز را به آن می‌دهد.

این ماده که در باقی انواع توت هم یافت می‌شود، سابقه طولانی در مواد آرایشی دارد و به عنوان یک طعم‌دهنده به نوشابه‌ها، آیس کریم و سایر غذاهای فرآوری‌شده اضافه شده‌است.

اما کتون تمشک برای لاغری به تازگی به عنوان یک مکمل کاهش وزن محبوب شده‌است. با این حال، حتی اگر کلمه “تمشک” برای مردم جذاب باشد، این مکمل از تمشک گرفته نشده‌است.

استخراج کتون تمشک از میوه تمشک فوق‌العاده گران است. در واقع، 1 کیلوگرم تمشک کامل فقط حاوی 1–4 میلی‌گرم کتون تمشک دارد.

کتون تمشک که به صورت مکمل در دسترس است به صورت مصنوعی ساخته می‌شود و طبیعی نیست.

جذابیت این محصول همچنین به دلیل کلمه “کتون” است که با رژیم‌های کم کربوهیدرات همراه است؛ رژیم‌هایی که بدن شما را مجبور به چربی‌سوزی و افزایش سطح کتون در خون می‌کنند.

مطلب مرتبط: رژیم کتوژنیک و منویی که اندام تان را تغییر می دهد

با این حال، کتون تمشک هیچ ارتباطی با رژیم‌های کم کربوهیدرات ندارد و تأثیر مشابهی بر بدن نخواهد داشت.

کتون تمشک چطور روی بدن تاثیر می‌گذارد؟

ساختار مولکولی کتون‌ها بسیار شبیه دو مولکول دیگر است، کپسایسین – که در فلفل قرمز وجود دارد – و سینفرین.

مطالعات نشان می‌دهند که این مولکول‌ها می‌توانند متابولیسم را تقویت کنند. در مطالعات آزمایشگاهیِ سلول‌های چربی در موش‌ها، کتون تمشک توانست:

– تجزیه چربی را افزایش دهد.

– ترشح هورمون آدیپونکتین را افزایش دهد.

آدیپونکتین توسط سلول‌های چربی آزاد می‌شود و می‌تواند در تنظیم متابولیسم و ​​سطح قند خون نقش داشته باشد.

میزان آدیپونکتین در افراد با وزن طبیعی بسیار بالاتر از افراد دارای اضافه وزن است. سطح این هورمون با کاهش وزن افراد افزایش می‌یابد.

مطالعات نشان می‌دهند افرادی که سطح آدیپونکتین پایینی دارند بیشتر در معرض خطر چاقی، دیابت نوع 2، بیماری کبد چرب و حتی بیماری قلبی قرار دارند.

بنابراین، به نظر می‌رسد که افزایش سطح آدیپونکتین می‌تواند به افراد در کاهش وزن کمک کند و خطر ابتلا به بسیاری از بیمار‌ی‌ها را کاهش دهد.

با این حال، حتی اگر کتون‌های تمشک باعث افزایش آدیپونکتین در سلول‌های چربی جدا شده از موش شوند، این بدان معنا نیست که اثر مشابهی در یک موجود زنده رخ خواهد داد.

به خاطر داشته باشید که روش‌های طبیعی موثری نیز برای افزایش آدیپونکتین وجود دارد که نیاز به کتون تمشک را حذف می‌کند.

مثلا ورزش می‌تواند سطح آدیپونکتین را در کمتر از یک هفته 260 درصد افزایش دهد. نوشیدن قهوه نیز با سطوح بالاتر این ترکیب مرتبط است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان