درخواست کمیسیون حقوق بشر از سازمان ملل؛ از روند مذاکرات بین الافغانی حمایت اثرگذار کنید!

توسطفریدون حسنی

آبان ۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آبان ۴, ۱۳۹۹

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان همزمان با سالروز تأسیس سازمان ملل متحد از این نهاد بین المللی خواهان حمایت اثرگذار از روند مذاکرات بین الافغانی و نیز حمایت در مبارزه با فقر و فساد شده است.

امروز شنبه (۳ عقرب) مصادف با ۲۴ اکتوبر سالروز تأسیس سازمان ملل متحد کمیسیون حقوق بشر در اعلامیه ابراز امیدواری کرده که این سازمان بتواند به هدف‌های اصلی اش مانند جلوگیری از جنگ و برقراری صلح جهانی و پیگیری مسایل حقوق بشری و اجرای اصول اعلامیه جهانی حقوق بشر دست یابد.

این کمیسیون  در اعلامیه خود از سازمان ملل خواستار حمایت اثرگذار از روند مذاکرات بین الافغانی، حمایت از افغانستان در مبارزه با فقر و فساد شده است.

کمیسیون حقوق بشر همچنان از سازمان ملل خواسته است که افغانستان را در روند دولت‌سازی، گذار به دموکراسی و گسترش ارزش‌های حقوق بشری نیز کمک کند.

مذاکرات صلح

کمیسیون حقوق بشر در حالی خواستار حمایت اثرگذار ملل متحد از روند مذاکرات بین الافغانی شده است که از آغاز این مذاکرات بیش از یک ماه می گذرد و تاکنون هیئت مذاکره کننده حکومت افغانستان و طالبان به دلیل اختلافات نتوانسته اند روی طرزالعمل مذاکرات به توافق برسند.

در تازه ترین اظهارات در مورد روند صلح افغانستان ینس ستولتنبرگ منشی عمومی پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) در پایان نشست وزیران دفاع کشورهای عضو این پیمان بار دیگر بر پشتیبانی از روند صلح افغانستان تاکید کرده گفته است: «مذاکرات در دوحه شکننده است، اما بهترین فرصت برای صلح است و تمام افغان‌ها باید از این فرصت تاریخی استفاده کنند.»

او تاکید کرده که سطح خشونت‌های طالبان غیرقابل قبول است و این گروه با کاهش خشونت باید زمینه برای آتش‌بس را فراهم سازند.

ستولتنبرگ به قطع روابط طالبان با گروه های تروریستی و نیز حفاظت از دست‌آوردهای دو دهه اخیر در افغانستان تاکید کرده است.

از سوی هم حکومت افغانستان از اظهارات اخیر، ینس ستولتنبرگ مبنی بر حفظ دستاوردهای نزد ساله‌ی افغانستان در گفت‌وگوهای صلح، قطع روابط طالبان با القاعده و سایر شبکه‌های تروریستی، کاهش خشونت‌های طالبان که منجر به تامین آتش بس در افغانستان شود استقبال کرده است.

همزمان با مذاکرات بین الافغانی گروه طالبان حملات شان را در افغانستان افزایش داده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *