کووید-۱۹ سبب مشکلات قلبی بلند مدت می‌شود

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۳۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مهر ۳۰, ۱۳۹۹

اوایل پاندمی،‌ پزشکان متوجه شدند که کووید-۱۹ می‌تواند تقریباً به همه اعضای بدن از جمله قلب آسیب جدی برساند. در حالی که غالب علائم این بیماری موقتی هستند، اما با گذشت ماه‌ها معلوم شد که برخی از افراد پس از آلوده شدن به ویروس کاملا بهبود نمی‌یابند. و اکنون، یک مطالعه جدید تأیید می‌کند که برخی از افراد مبتلا دچار آسیب قلبی طولانی مدت می‌شوند.

کووید-۱۹ چگونه به قلب آسیب می‌زند؟

در یک بررسی سه بخشی که روز دوشنبه برای کالج قلب و عروق آمریکا منتشر شد، مشخص شد که کووید به قلب آسیب می‌زند، بیشتر به این دلیل که ویروس لخته شدن خون را دچار مشکل کرده و به ریه‌ها آسیب وارد می‌کند و توانایی آنها را در پردازش اکسیژن تازه کاهش می‌دهد.

شان پی. پینی، نویسنده اصلی این مطالعه و استاد طب، قلب و عروق در دانشگاه شیکاگو می‌گوید: “قابل قبول است که تصور کنیم بهبودیافتگان کووید-۱۹ در برابر بیماری قلبی طولانی مدت آسیب‌پذیرتر خواهند بود. پیگیری طولی با تصویربرداری چند حالته و آزمایشات فیزیولوژیک برای توصیف بیماری قلبی ایجادشده توسط کووید-۱۹ مهم خواهد بود.”

به گفته پینی و همکارانش، بیماران کووید-۱۹ که مجبور به استفاده از تنفس مصنوعی شده‌اند، در معرض آسیب قلبی طولانی مدت هستند. این نوع آسیب قلبی برای افرادی که از عفونت‌های تنفسی مشابهی مانند SARS رنج می‌برند معمول است. با این حال، به نظر می‌رسد که آسیب ناشی از کووید جدی‌تر باشد.

در مطالعه دوم، آنها اشاره کردند که به نظر می‌رسد آسیب میوکارد در حدود یک چهارمِ بیماران ویروس کرونا وجود دارد.

به گفته پینی: “آسیب میوکارد منجر به افزایش قابل توجه تروپونین سرم، درجات متفاوت اختلال عملکرد بطن و آریتمی قلبی نسبتاً مکرر می‌شود.”

چاقی عوارض را افزایش می‌دهد

مطالعه سوم نشان داد که افراد دارای عوامل خطر مرتبط با چاقی – از جمله چربی اضافی بدن، قند خون کنترل نشده، فشار خون بالا و کلسترول بالا – بیشتر در معرض خطر عوارض مرتبط با کووید هستند.

جفری مکنیک، نویسنده اصلی مطالعه سوم و استاد طب و مدیر پزشکی مرکز سلامت قلب و عروق ماری ژوسی و هنری آر کراویس در مونت سینا، توضیح می‌دهد که یافته‌ها از اولویت قرار دادن مداخله پشتیبانی می‌کنند، چرا که ظاهرا افراد زیادی حداقل از یکی از این عوامل خطر رنج می‌برند.

وی توضیح داد: ” نقش سبک زندگی سالم و دارو درمانی برای کاهش خطر اختلالات قلبی-عروقی کاملاً اثبات شده است. با این حال، اطلاعاتی که از بیماری کووید-۱۹ به دست آوردیم از مزایای کوتاه-مدت این مداخلات پشتیبانی می‌کند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *