جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

شهروندان بی شهر؛ کمیسیون حقوق بشر: حکومت در مراقبت از حقوق بشری و شهروندی سیک ها کوتاهی کرده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در ادامه مهاجرت های دسته جمعی شهروندان سیک افغان کمیسیون حقوق بشر می گوید این مهاجرت دسته‌جمعی از کشور و اکنون از ولایت غزنی، نشان‌دهنده کوتاهی دولت در مراقبت از حقوق بشری و شهروندی آنان به خصوص حق حیات آنان است.

کمیسیون حقوق بشر امروز چهارشنبه (۳۰میزان) در اعلامیه ای گفته است که دولت براساس قوانین ملی و بین‌المللی موظف و متعهد به مراقبت از حقوق اقلیت‌هاست.

این کمیسیون تاکید کرده که شهروندان هندو وسیک افغان «دیرگاه است» که در وضعیت اضطرار قرار دارند.

کمیسیون حقوق بشر خاطرنشان کرده:«مهاجرت دسته‌جمعی هم‌وطنان هندو و سیک از کشور و اکنون از غزنی، نشان‌دهنده کوتاهی دولت در مراقبت از حقوق بشری و شهروندی آن‌ها، به‌ویژه حق حیات آنان است.»

این کمیسیون با ابراز نگرانی از حکومت خواسته است که از حقوق شهروندان هندو و سیک حفاظت جدی و اثربخش کند.

مهاجرت دسته جمعی شهروندان سیک

سیک‌ها و هندوها از جمله‌ اقلیت‌های قومی و مذهبی هستند که در سال‌های جنگ و همین‌طور در این دو دهه‌ی گذشته همواره مورد حملات تروریستی هدفمند قرار گرفته اند.

به تازگی این شهروندان افغانستان که در ولایت غزنی ساکن بودند به طور دسته جمعی این ولایت را به دلیل تهدیدات امنیتی ترک کرده اند.

پیش از این نیز این شهروندان افغانستان در گروه های مختلف افغانستان را به مقصد هند ترک کرده بودند.

سفارت هند پس از چندین حمله داعش بالای این اقلیت قومی و دینی در افغانستان گفته بود که زمینه سفر یک بخشی از هندوها و سیک‌های افغانستان را که علاقه داشتند به هند بروند، تسهیل کرده است.

گروه داعش در ماه حمل سال روان عبادت گاه هندوباوران افغانستان را در کابل هدف قرار داد که در آن ۲۵ تن کشته شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان