شبیخون ۴۰ دقیقه ای طالبان در تخار؛ ۴۴ نیروی امنیتی کشته شدند

توسطفریدون حسنی

مهر ۳۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

مقام های محلی در تخار می گویند که در درگیری ۴۰ دقیقه ای میان طالبان و نیروهای امنیتی در این ولایت ۴۴ نیروی امنیتی بشمول آمر امنیت فرماندهی پولیس تخار کشته شده اند.

 وفی الله رحمانی عضو شورای ولایتی تخار امروز به خبرنامه گفت نیروهای امنیتی شب گذشته در ساحه تحت نفوذ طالبان در روستای مسجد سفید در ولسوالی بهارک این ولایت با حملات گسترده طالبان روبرو شده اند.

رحمانی افزود این درگیری ۴۰ دقیقه دوام کرده است و در آن ۴۴ نیروی امنیتی بشمول راز محمد دوراندیش آمر امنیت فرماندهی پولیس تخار نیروهای قطعه خاص، قطعه ۰۹۹ و پولیس ملی کشته شده اند.

به گفته او طالبان که بالای نیروهای امنیتی حمله کرده اند با ساحه بلدیت کامل داشته و با استفاده از تاریکی شب این حمله را بالای نیروهای امنیتی انجام داده اند.

این عضو شورای ولایتی تخار تاکید کرد که تاکنون از تلفات طالبان در این درگیری جزییات در دست نیست.

در همین حال جواد هجری سخنگوی والی تخار به خبرنامه گفت برای فعلا درگیری ها در مربوطات ولسوالی بهارک ادامه دارد.

سخنگوی والی تخار شمار کشته شدگان نیروهای امنیتی در این حمله طالبان را بیش از ۲۵ نفر عنوان کرده تاکید کرد که این آمار ابتدایی است و ممکن تغییراتی در آن به وجود آید.

جواد هجری همچنان خاطرنشان کرد که حمله طالبان بالای ولسوالی خواجه غار این ولایت عقب زده شده و در آن سه تن از نیروهای پولیس محلی کشته شده اند.

طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

ولسوالی بهارک در همجواری شهر تالقان مرکز تخار موقعیت دارد که بارها شاهد حملات شدید مخالفان مسلح بوده است. مقام‌های امنیتی به تازگی از پاکسازی این ولسوالی از حضور مخالفان مسلح خبر داده بودند.

افزایش حملات طالبان همزمان با صلح

این حمله طالبان در حالی صورت گرفته است که این گروه در این اواخر همزمان با مذاکرات بین الافغانی دوحه حملات و تعبیه ماین های کنار جاده ای شان را افزایش داده اند و این گروه پیش تر حملات گسترده در ولایت هلمند راه اندازی کرده بود که تاکنون کماکان ادامه دارد.

به تازگی وزارت داخله گفته است که در جریان مذاکرات در یک ماه گذشته ۱۸۰  غیرنظامی در حملات طالبان کشته و ۳۷۵ تن زخمی شده اند.

اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای آمریکایی در افغانستان روز گذشته در مصاحبه با «بی‌بی‌سی فارسی» گفته است با افزایش خشونت‌ها چشم‌انداز رسیدن به صلح در افغانستان با تهدید مواجه شده است.

میلر با تاکید بر کاهش خشونت ها از سوی دو طرف افزوده که میزان خشونت‌ها باید تاحدی کاهش یابد که قابل مدیریت باشد.

این فرمانده امریکایی تاکید کرده: «طالبان نباید منتظر ادامه جنگ و سرنگونی دولت افغانستان باشند.»

رییس جمهور غنی نیز امروز در معرفی نامزد وزیران به پارلمان گفت طالبان به خشونت‌های خود ادامه داده‌اند، آنان هنوز هم به روایت کاذب “فتح” باورمند اند.

غنی به طالبان هشدار داد که از طریق جنگ کامیاب نخواهند شد و تنها قول‌ارد‌وها و قطعات خاص کافی است که از حق‌ مردم و استقلال افغانستان دفاع کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *