۷ نشانه بیماری های خطرناک که غالب زنان نادیده می گیرند

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۲۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مهر ۲۹, ۱۳۹۹

برخی بیماری‌هایی که زنان تجربه می‌کنند، می‌توانند مرموز باشند. اما به محض مشاهده علائم نگران‌کننده خاصی که باید آنها را بشناسید، می‌توانید به موقع وارد عمل شوید. به عنوان مثال، افرادی که در مراحل اولیه سرطان سینه، متوجه وجود آن می‌شوند، در بیش از 90٪ موارد زنده می‌مانند. در این نوشتار با ۷ نشانه بیماری های خطرناک در زنان آشنا می‌شویم.

۱. افزایش ادرار

افزایش ادرار می‌تواند نشانه مواردی فراتر از مشکلات کلیه یا دستگاه ادراری باشد. عدم تعادل هورمونی یا وجود مشکل در میکرو فلور واژن نیز می‌تواند علت تکرر ادرار باشد. به علاوه اگر مرتبا ادرار می‌کنید و احساس تشنگی شدید دارید، ممکن است دیابت مقصر باشد.

در صورت نوشیدن مقدار معمول آب، 4 تا 10 بار ادرار در روز طبیعی تلقی می‌شود. اگر متوجه شدید که بیشتر ادرار می‌کنید، به پزشک عمومی مراجعه کنید.

مطلب مرتبط: اگر این نشانه‌ها را دارید، ممکن است به دیابت مبتلا شده باشید

۲. کاهش وزن بدون دلیل

اگر در مدت کوتاهی چند کیلو کاهش وزن داشته‌اید، خیلی خوشحال نباشید. گاهی اوقات، این کاهش وزن بدون دلیل می‌تواند علامت مواردی مانند بیماری کرون، دیابت نوع 2 یا سرطان باشد.

اگر در 6-12 ماه گذشته 5-7 کیلو وزن کم کرده‌اید و ورزش نکرده‌اید یا رژیم‌تان را تغییر نداده‌اید، به پزشک مراجعه کنید.

۳. رشد مو در جاهایی که باید بدون مو باشد

هیرسوتیسم یا پدیدار شدن موهای زائد به معنای وجود بیش از حد هورمون‌های مردانه در بدن است. تغییرات ظاهری بدترین قسمت این اختلال نیست. در واقع این مشکل می‌تواند به ناباروری منجر شود و حتی خطر سرطان سینه و بیماری آندومتریوز را افزایش دهد.

مطلب مرتبط: ۱۰ عادت رایج که منجر به بروز سرطان می شود

۴. خونریزی بعد از یائسگی

خونریزی بعد از یائسگی می‌تواند نشانه‌ای از سرطان رحم، عفونت گردن رحم، میوما و سایر مشکلات خطرناک باشد.

زنانی که از هورمون درمانی جایگزین استفاده می‌کنند می‌توانند حدود دو ماه بعد از یائسگی قاعدگی را تجربه کنند که طبیعی است. در تمام موارد دیگر، باید با یک پزشک مشورت کنید.

۵. هرگونه تغییر در سینه‌ها

تشخیص اولین علائم سرطان سینه بسیار دشوار است. وقتی صحبت از درد در سینه‌ّها و غدد لنفاوی می‌شود، ممکن است خیلی دیر شده‌باشد.

تأثیر مشاهده را دست کم نگیرید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا در مراحل اولیه متوجه سرطان شوید. به هرگونه تغییری دقت کنید: پوست قرمز یا چروکیده و وجود توده. البته احساس درد در سینه‌ها هر از گاهی (به خصوص قبل از پریود) بسیار طبیعی است.

۶. ترشحات غیرطبیعی

بدن شما ممکن است نوعی فرآیند التهابی یا عفونت را تجربه کند. وجود ترشحات غیرطبیعی می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد و بهتر است با پزشک مشورت کنید.

ترشح نباید سبز باشد یا بوی نامطبوع داشته باشد. اگر در بین پریود مقداری ترشح خونین داشته باشید، طبیعی است (تقریباً 2 هفته قبل از پریود بعدی).

۷. قاعدگی سنگین

دلایل قاعدگی سنگین می‌تواند هم بسیار ساده باشد (وراثت، سازگاری با آب و هوا یا ورزش سنگین) و هم بسیار جدی (میومای رحم یا آندومتریوز). حتی اگر می‌دانید که این مشکل در شما فقط ارثی است، باید به پزشک مراجعه کنید: قاعدگی‌های شدید می‌تواند منجر به کم خونی شود.

معمولاً اگر پریود بیش از 7 روز طول بکشد، نگران‌کننده است، به خصوص اگر رنگ خون قرمز روشن باشد.

مطلب مرتبط: ۷ ماده خوراکی که درد قاعدگی را افزایش می دهد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *