بریتانیا متعهد شده است که ۷۰ میلیون پوند به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان کمک کند

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۲۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

سفارت بریتانیا در کابل اعلام کرده که در نشست عمومی هیئت صندوق اعتماد نیروهای امنیتی افغانستان در ناتو  تعهد کرده‌است که ۷۰ میلیون پوند به نیروهای امنیتی افغانستان کمک کند.

سفارت بریتانیا امروز با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این تعهد ۷۰ میلیون پوندی برای سال ۲۰۲۱ در نشست عمومی هیئت صندوق اعتماد نیروهای امنیتی افغانستان در بروکسل صورت گرفته و  این کشور  بر حمایتش از نیروهای دفاعی و ملی افغانستان یک بار دیگر تاکید کرده‌است.

این سفارت خاطرنشان کرده که در کنار حمایت‌های مالی سایر تمویل‌کنندگان، این حمایت مالی بریتانیا در جهت ارایه کمک‌های مالی، تکنیکی و تخصصی به نیرو های امنیتی افغانستان و تقویت فعالیت‌های عمده این نیرو ها به منظور قرار دادن افغانستان در مسیر ثبات و صلح پایدار فراهم می‌شود.

در اعلامیه سفارت بریتانیا آمده است در شرایطی که آغاز گفتگوهای صلح دوحه زمان زیادی را در بر گرفته، افغانستان سطح «وحشتناک خشونت‌ها» را تجربه می‌کند.

سفارت برتانیا تاکید کرده که سطح بالای خشونت طالبان، به خصوص حمله به هلمند که هزاران غیرنظامی را مجبور به ترک خانه‌های‌شان کرده است محکوم می‌کند و از شمار افرادی که در درگیری‌های اخیر هلمند کشته و زخمی شده‌اند نگران است.

نشست عمومی هیئت صندوق اعتماد نیروهای امنیتی افغانستان

این در حالی است که پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» روز گذشته نشست عمومی هیئت صندوق اعتماد نیروهای امنیتی افغانستان را مبنی بر کمک‌های مالی در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان بررسی و نحوه مشارکت‌ها را در سال آینده میلادی تعیین کرده‌است.

ناتو تاکید کرده که حمایت مالی بین‌المللی از نیروهای امنیتی افغانستان ستون اصلی تعهدات ناتو برای امنیت افغانستان است و در این نشست تعهد شد که به حمایت مالی از نیروهای امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۴ ادامه داده شود.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در این نشست گفته است که مجموع کمک‌های جمع‌شده در صندوق اعتماد نیروهای امنیتی افغانستان به بیش از ۳.۲ میلیارد دالر رسیده است.

این در حالی است که در این اواخر خشونت‌ها در افغانستان با وجود ادامه مذاکرات بین الافغانی و نیز درخواست مکرر کاهش خشونت‌ها از سوی حکومت و جامعه بین المللی همچنان افزایش یافته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *