اگر ورزش نمی کنید، این مواد خوراکی را در برنامه غذایی تان بگنجانید

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۲۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مهر ۲۸, ۱۳۹۹

پیدا کردن وقت و داشتن اراده برای انجام تمرینات روزانه برای خیلی‌ها، سخت یا حتی غیرممکن است. حتی اگر زمان هم داشته باشید ممکن است اراده کافی یا مکان مناسبی برای ورزش کردن در دسترس نداشته باشید. و همین‌جاست که غذایی که می‌خورید وارد میدان می‌شود زیرا می‌توانید بدون ورزش وزن کم کنید – به شرطی که غذاهای مناسب بخورید.

۱. تخم‌مرغ

تخم مرغ به طور طبیعی منبع بسیار خوبی از یک ماده مغذی چربی‌سوز به نام کولین است. به علاوه، مقدار فراوانی پروتئین دارد، بنابراین وقتی صبحانه تخم مرغ می‌خورید، بدن در باقی روز در یک گام ثابت چربی سوزی خواهدبود.

مطلب مرتبط: اگر روزی یک تخم مرغ بخورید، چه اتفاقی برای بدن تان رخ می دهد

۲. بادمجان رومی/ بادمجان رومی خشک‌شده در مقابل آفتاب

به طور طبیعی، بادمجان رومی (گوجه فرنگی) مقدار زیادی لیکوپن و بتاکاروتن تولید می‌کند، آنتی‌اکسیدان‌هایی که فقط پس از پخت و پردازش افزایش می‌یابند و به کم شدن روند ذخیره‌سازی چربی کمک می‌کنند.

۳. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی منبع مهمی از پروتئین گیاهی است که به تقویت متابولیسم بدن کمک می‌کند، و دارای چربی غیراشباع و فیبرهای سرکوب‌کننده اشتها است. نکته مهم این است که کره بادام زمینی شما فقط باید دو ماده داشته باشد: بادام زمینی و کمی نمک! بنابراین سراغ برندهایی که مواد افزودنی دیگری دارند، نروید.

مطلب مرتبط: افزایش متابولیسم؛ ۶ نوشیدنی که سوخت و ساز بدن را بهبود می دهند

۴. لوبیا

لوبیا دیرهضم، غنی از پروتئین و سرشار از فیبر است و به شما کمک می‌کند کلسترول بد خون را کاهش داده و با بیماری‌های قلبی مقابله کنید. این ماده خوراکی به کاهش چربی شکم کمک می‌کند.

۵. شکلات تلخ

شکلات تلخ هم ترکیبات سالمی برای قلب و روده دارد، خطر بیماری‌های قلبی و دیابت را کاهش می‌دهد و التهاب شکم را از بین می‌برد. تا زمانی که شکلاتی با حداقل 70 درصد کاکائو انتخاب کنید، از قندهای اضافی مسبب نفخ شکم جلوگیری می‌کنید.

مطلب مرتبط: درمان فوری نفخ؛ با این ۵ چای گاز معده را به راحتی از بین ببرید

۶. سبزیجات برگدار

سبزیجات برگدار مانند پالک (اسفناج) مواد مغذی و فیبر فراوان دارند که باعث احساس سیری طولانی‌مدت می‌شود. پالک ویتامین A، آهن و فولات هم دارد، بنابراین به تقویت انرژی کمک می‌کند و چربی‌سوزی را برای بدن‌تان تسهیل می‌کند.

۷. انواع چای

چای سبز، چای اولونگ یا چای سفید علاوه بر آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارند، به کاهش ذخیره چربی در شکم کمک می‌کنند.

مطلب مرتبط: برای کاهش وزن و تقویت ایمنی، این دو ماده را به چای تان اضافه کنید

۸. کلم بروکلی

کلم بروکلی علاوه بر کلسیم و ویتامین C که به بدن‌تان می‌رساند، باعث افزایش متابولیسم هم می‌شود، بنابراین می‌تواند در کنار هر غذایی عالی باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *