افغانستان مسوده قطعنامه «مقابله با تهدیدات ناشی از مواد انفجارى تعبیه شده» را به سازمان ملل ارائه می کند

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۲۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

همزمان با افزایش انفجار ماین های کنار جاده ای نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل می گوید مسوده قطعنامه «مقابله با تهدیدات ناشی از مواد انفجارى تعبیه شده» را به اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل معرفی می کند.

این نمایندگی تاکید کرده که انتظار دارد تا کشورهاى عضو سازمان ملل متحد مانند گذشته از این قطعنامه حمایت گسترده کرده آن را تصویب کنند.

نمایندگى دایمى افغانستان خاطرنشان کرده که با اشتراک و سخنرانى در بحث عمومی کمیته اول مجمع عمومى سازمان ملل متحد، نسبت به ادامه کاربرد مواد انفجارى تعبیه شده در کشور و به ویژه استفاده آن ها توسط گروه های تروریستی در حملات «وحشیانه» علیه شهروندان عادی افغانستان ابراز نگرانى کرده است.

انفجار ماین های کنار جاده ای در افغانستان

این در حالی است که با وجود درخواست مکرر کمیسیون حقوق بشر و نهاد های حقوق بشری بر عدم استفاده از ماین های کنار جاده ای در افغانستان، همزمان با افزایش خشونت ها انفجار ماین های کنار جاده نیز افزایش یافته است.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله سه روز قبل گفته بود که گروه طالبان در دو هفته گذشته ۵۷۵ حمله تهاجمی به شمول ۹۲ مورد تعبیه و انفجار ماین و ۶ حمله انتحاری را علیه مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور انجام داده اند.

آرین تاکید کرده بود که در نتیجه این رویدادهای امنیتی ۲۵۱ تن از غیرنظامیان کشته و زخمی شده اند.

انفجار ماین های کنار جاده بیشتر موارد بالای غیرنظامیان انجام می شود اما در آخرین مورد آن امروز در روستای «للمه سبزک» ولسوالی سالنگ ولایت پروان نیروهای امنیتی را هدف قرار داده که در نتیجه آن آمر جنایی این ولسوالی با یک محافظ اش همراه با یک پولیس دیگر کشته و آمر مبارزه با تروریزم ولسوالی سالنگ زخمی شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *