در دو هفته گذشته؛ ۲۵۱ غیرنظامی در حملات طالبان کشته و زخمی شده اند

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۲۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

وزارت داخله اعلام کرده است که در دو هفته گذشته در حملات تهاجمی، انفجار ماین کنار جاده ای و حملات انتحاری گروه طالبان ۲۵۱ غیرنظامی کشته و زخمی شده اند.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله امروز چهارشنبه (۲۳میزان) گفته است که گروه‌ طالبان در دو هفته گذشته ۵۷۵ حمله تهاجمی به شمول ۹۲ مورد تعبیه و انفجار ماین و ۶ حمله انتحاری بالای غیرنظامیان و نیروهای امنیتی و دفاعی انجام داده اند.

آرین افزوده در نتیجه این حملات طالبان ۲۵۱ غیرنظامی کشته و زخمی شده اند.

سخنگوی وزارت داخله از تلفات نیروهای امنیتی در این رویداد ها چیزی نگفته است.

آرین تاکید کرده که گروه طالبان تنها در ولایت هلمند دو حمله انتحاری و ۷۲ تحرک تهاجمی انجام داده که در نتیجه ۵ هزار خانواده بی‌جا شده و به خانه‌های مردم نیز آسیب رسانده اند.

او اضافه کرده: «طالبان هر روز با تداوم جنایات خود باعث کشتار مردم می‌شوند. این اعمال تروریستی جنایت جنگی است و نیروهای قهرمان امنیتی و دفاعی پاسخ هرنوع حملات تهاجمی این گروه را می‌دهند».

افزایش حملات طالبان

حملات گروه طالبان در حالی افزایش یافته است که روند مذاکرات در دوحه به کندی به پیش می رود و هیات مذاکره کنندۀ دو طرف پس از ۱۲ روز وقفه، شام دوشنبه مذاکرات شان را در قطر از سر گرفتند.

هرچند در این نشست پیشرفتی حاصل نشده اما فیصله شده است که نشست های تیم تماس دو طرف برای حل اختلافات ادامه یابد.

همزمان با این، طالبان حملات و خشونت شان را در روزهای اخیر افزایش داده و در سه روز گذشته حملات گسترده را در مرکز و چندین ولسوالی ولایت هلمند انجام داده اند.

امریکا، کانادا و اتحادیۀ اروپا خواستار توقف حملات طالبان شده و سفارت ایالات متحده در کابل حمله طالبان در هلمند را خلاف توافقنامۀ صلح امریکا – طالبان خوانده اند.

درگیری ها در ولایت هلمند پس از گذشت نزدیک به یک هفته همچنان ادامه دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *