جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

گذشت ۴۰ هفته از شیوع ویروس کرونا در کشور؛ وزارت صحت: استفاده از ماسک در ادارات دولتی اجباری شده است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

با گذشت ۴۰ هفته از شیوع ویروس کرونا در افغانستان و نگرانی از شیوع موج دوم این ویروس در کشور وزارت صحت عامه می گوید استفاده از ماسک در ادارات دولتی و مراکز صحی اجباری شده است.

اکمل سمسور سخنگوی وزارت صحت امروز چهارشنبه (۲۳میزان) در نشست خبری گفت که در جلسه گذشته کابینه پیشنهاد وزارت مبنی بر استفاده از ماسک در ادارات دولتی تایید شده است.

او افزود پس از این کارمندان ادارات دولتی مکلف اند که از ماسک استفاده کنند و نیز کسانی که به ادارت دولتی مراجعه می کنند بدون ماسک اجازه داده نمی شود.

سمسور خاطرنشان کرد که سرپرست وزارت صحت عامه در نشست مجازی با مسوولان صحی ۳۴ ولایت، تاکید کرده است که همه کادر درمانی باید از ماسک استفاده کنند و مراجعین نیز با ماسک وارد شفاخانه شوند.

او در مورد شکایت اداره هوانوردی مبنی بر ارایه آزمایش‌های تقلبی از سوی برخی از لابراتوارهای شخصی، تاکید کرد که ۲۴ لابراتوار در کابل بررسی شده و از این میان سه لابراتوار اخطاریه دریافت کرده‌اند و یک لابراتوار دیگر آن از سوی این وزارت بسته شده است.

گذشت ۴۰ هفته از شیوع ویروس کرونا

سخنگوی وزارت صحت عامه در ادامه گفت درصدی واقعات مثبت ویروس کرونا در هفته چهلم در مقایسه با هفته های پیشتر از آن اضافه تر شده اما با استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی از سوی شهروندان، می شود بار دیگر شاهد کاهش درصدی واقعات مثبت ویروس کرونا بود.

به گفته او در حال حاضر بیشترین واقعات مثبت ویروس کرونا از ولایت هرات گزارش می شود و به همین دلیل، هیئت وزارت صحت عامه به منظور بررسی وضعیت به آن ولایت رفته تا پس از انجام بررسی ها، تدابیر لازم به هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گرفته شود.

سمسور وضعیت کابل را به لحاظ واقعات مثبت ویروس کرونا قناعت بخش خوانده اضافه کرد که درصدی واقعات اکنون در این ولایت ۵درصد گزارش می شود.

با ثبت ۶۶ واقعه جدید ویروس کرونا

این در حالی است که وزارت صحت‌ عامه، امروز گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۸ مورد مشکوک ویروس کرونا در لابراتوار های این وزارت بررسی شده که از این میان ۶۶ مورد آن مثبت بوده که با ثبت آن شمار مبتلایان به ۳۹ هزار ۹۹۴ نفر رسیده است.

این وزارت افزوده در عین زمان یک فرد مبتلا به کرونا جانباخته و ۴۶ فرد مبتلا به این ویروس نیز بهبود یافته است که با ثبت آن شمار جان باخته‌گان به ۱هزار و ۴۸۱ تن و شمار بهبودیافته‌گان به ۳۳هزار و ۳۵۴ تن رسیده‌ است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان