جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

۷ نشانه که بدن تان از التهاب مزمن رنج می برد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

التهاب واکنش سیستم ایمنی بدن است که به طور خودکار ایجاد می‌شود و به عنوان یک مکانیسم محافظتی عمل می‌کند. هرچند مقدار کمی التهاب می‌تواند به نفع بدن باشد، اما التهاب مزمن منجر به انبوهی از بیماری‌ها از دیابت تا بیماری‌های قلبی می‌شود. در این نوشتار نشانه های التهاب در بدن را می‌بینیم.

1- مه مغزی

“مه مغزی” مجموعه‌ای از علائم مرتبط با تضعیف عملکرد شناختی طبیعی است. بی‌حالی، مشکل در تمرکز، حافظه ضعیف و تفکر مبهم از علائم مه مغزی است.

راه‌حل:

لوتئولین، یک ماده محافظ عصبی شناخته‌شده است که به عنوان یک ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند. لوتئولین در پونه کوهی خشک، نعناع فلفلی، مریم گلی، آویشن، فلفل تند و شیرین ، و تخم کرفس یافت می‌شود!

مطلب مرتبط: ۷ دلیل فراموشی که ارتباطی با التهاب مغز ندارند

2- خستگی

دانش پزشکی اخیر ” التهاب مزمن را با سندرم خستگی مزمن و خستگی عمومی مرتبط می‌کند”. از آنجا که سیستم ایمنی بدن نمی‌تواند با التهاب مقابله کند، بدن و مغز بیش از حد تحت فشار قرار می‌گیرند و در نتیجه باعث خستگی مزمن می‌شوند.

راه‌حل:

از آنجا که التهاب علت اصلی بیشتر موارد خستگی مزمن است، تغییرات سبک زندگی، از جمله مواردی که با استرس، تغذیه و ورزش ارتباط دارند، لازم است. مکمل‌هایی مانند کورکومین، روغن ماهی و زنجبیل هم می‌توانند کمک‌کننده باشند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

3- مشکل معده

اگر به مشکلات مزمن معده مانند IBS یا بیماری کرون مبتلا هستید، ممکن است التهاب مزمن داشته باشید. نفخ، اسهال، گاز و درد شکم می‌تواند نشان‌دهنده یک مشکل جدی‌تر باشد.

راه‌حل:

کاهش مصرف مسکن‌ها و همچنین تغییر رژیم غذایی و افزایش ورزش به بهبود این اختلالات کمک می‌کند.

4- افسردگی

تحقیقات اخیر ارتباط بین فرآیندهای ایمونولوژیک و مکانیسم‌های مغزی مرتبط با افسردگی را کشف کرده‌است. گرچه افسردگی نوعی اختلال التهابی نیست، اما بسیاری از مطالعات تأیید می‌کنند که التهاب روی مواد شیمیایی مغز تأثیرگذار است.

راه‌حل:

تغییر سبک زندگی و استفاده از مکمل موثرترین اقدام برای معکوس کردن این فرایند است. قندهای تصفیه‌شده را کاهش دهید، میوه و سبزیجات بیشتری بخورید و ورزش کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ نکته ناگفته از افسردگی که روانشناسان دوست دارند همه بدانند

5- تورم یا درد مفاصل

تورم یا درد مفاصل از علائم آرتریت است. بیشتر افراد در دست، مچ دست، مچ پا و زانو احساس درد. گذشته از آرتریت و سایر اختلالات مفاصل، التهاب مزمن همچنین می‌تواند باعث درد عضلات شود.

را‌ه‌حل:

حتما به پزشک مراجعه کنید. یک برنامه درمانی جامع اغلب شامل تغییر داروها و سبک زندگی است. یادگیری نحوه محافظت از مفاصل نیز برای تسکین علائم مفید است.

6- چربی زیاد شکم

مطابق با مطالعه دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، چربی اطراف اندام‌های روده مولکول‌های تولیدکننده التهاب ترشح می‌کنند.

راه‌حل:

ورزش احتمالاً بهترین کار برای از بین بردن چربی شکم است. رژیم غذایی حاوی غلات سبوس‌دار و میوه و سبزیجات تازه را با یک برنامه تمرینی نیمه سخت ترکیب کنید.

مطلب مرتبط: ورزش در خانه؛ ۱۰ تمرین ساده که بدن تان فرم بدهید

۷- پوست قرمز خارش‌دار

التهاب زمانی بیشتر آشکار می‌شود که روی پوست تأثیر بگذارد. پوست تحریک‌شده و قرمز ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری حاد یا مزمن باشد. التهاب می‌تواند به صورت بیماری پای ورزشکاران، پوست خشک، اگزما،  پسوریازیس و برخی دیگر روی پوست ظاهر شود.

راه‌حل:

پوست تحریک‌شده و قرمز باید خود به خود از بین برود. اگر چنین نشد، به پزشک مراجعه کنید. تا زمان مراجعه ناحیه آسیب دیده را تمیز نگه دارید و هنگام خروج از خانه آن را بپوشانید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان