جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

سایز این قسمت از بدن می ‌تواند نشان بدهد که قلب تان در معرض خطر است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

هرچه سن‌تان بالاتر می‌رود، ممکن است نگرانی بیشتری در مورد قلب‌تان داشته باشید. اما جدا از تمام آزمایش‌های استاندارد تشخیصی که می‌توانید برای کنترل وضعیت قلب‌تان انجام دهید، علائم مهم دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند وقوع رویداد قلبی عروقی را نشان بدهند. یک مطالعه جدید، روش شگفت‌آور جدیدی را برای تعیین میزان ریسک شما پیدا کرده‌است: اندازه مردمک چشم می‌تواند احتمال بستری مجدد در بیمارستان و مرگ را در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی پیش‌بینی کند.

مطلب مرتبط: با این چک لیست ساده، در تمام طول سال از قلب تان مراقبت کنید

محققان در دانشگاه کیتاساکوی جاپان یافته‌های خود را در تاریخ 10 آگست در ESC Heart Failure، ژورنال انجمن قلب و عروق اروپا منتشر کردند. بر اساس این مطالعه، بیماران مبتلا به نارسایی قلبی با مردمک کوچک‌تر، نرخ زنده ماندن پایین‌تر و ریسک بالاتری برای بستری شدن مجدد در بیمارستان داشتند. این یافته نشان می‌دهد که ارتباطی بین مردمک چشم و بدتر شدن وضعیت قلب وجود دارد.

اندازه مردمک چشم برای تجزیه و تحلیل عملکرد دستگاه عصبی خودگردان است. دستگاه عصبی خودگردان مسئول فرایندهای غیر ارادی مانند کنترل ضربان قلب است – به همین دلیل ضربان قلب همیشه ملاکی برای بررسی عملکرد این ارگان بوده‌است. در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، ضربان قلب ممکن است نامنظم باشد. از آنجا که پاسخ مردمک چشم (نحوه تنگ یا گشاد شدن مردمک چشم) نیز توسط دستگاه عصبی خودگردان کنترل می‌شود، اندازه مردمک چشم هم می‌تواند به پزشکان در تعیین عملکرد این دستگاه کمک کند.

مطلب مرتبط: بیماری قلبی در مردان؛ علائم و نشانه های این بیماری خطرناک را بشناسیم

برای این مطالعه، عینک‌هایی به بیماران داده شد و پنج دقیقه فرصت داده شد تا چشم‌شان با تاریکی سازگار شود. سپس محققان مردمک چشم آنها را اندازه‌گیری کردند و آنها را به گروه‌های “مردمک کوچک” و “مردمک بزرگ” تقسیم کردند. مردمک چشم باید در شرایط تاریک به طور طبیعی گشاد شود، بنابراین دستگاه عصبی خودگردان کسانی که در گروه “مردمک کوچک” هستند عملکرد خوبی ندارد.

محققان پس از در نظر گرفتن سایر مشکلات احتمالی قلبی، نتیجه گرفتند که بیماران گروه “مردمک بزرگ” 28 درصد کمتر در اثر نارسایی قلبی می‌میرند و 18 درصد کمتر در بیمارستان بستری می‌شوند. این اختلاف به اندازه‌ای قابل‌توجه است که تأیید می‌کند اندازه‌گیری سایز مردمک چشم می‌تواند به پزشکان کمک کند تا تشخیص دهند کدام بیمار نارسایی قلبی نیاز به مراقبت‌های فوری دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان