جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

جزییات تازه از هلمند؛ عملیات تصفیوی ادامه دارد، بیش از ۵ هزار خانواده بیجاه شده اند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در ادامه درگیری ها در ولایت هلمند مقام های محلی این ولایت اعلام کرده اند که عملیات تصفیوی در بخش های این ولایت آغاز شده و نیروهای امنیتی در حالت پیشروی قرار دارند.

دفتر والی هلمند امروز سه‌شنبه (۲۲میزان) با نشر خبرنامه ای گفته است که نیروهای کماندو و قطعات خاص امنیت ملی به همکاری نیروهای هوایی شب گذشته عملیات ها را در ولسوالی نادعلی، منطقه باباجی و شاهراه ۶۰۱ آغاز کرده است.

دفتر والی هلمند افزوده که در نتیجه این عملیات در ولسوالی نادعلی ۵ پاسگاه جدید ایجاد شده و نیروهای امنیتی از «پوسته جمپ» نیز پیش‌روی کرده‌اند.

در این خبرنامه آمده است که در این عملیات در شاهراه ۶۰۱ چهار پاسگاه ایجاد شده و این روند همچنان ادامه دارد.

دفتر والی هلمند تاکید کرده که در این عملیات ها در ولسوالی نادعلی، شاهراه ۶۰۱ ولسوالی سنگین و منطقه باباجی ۲۳ جنگجوی طالبان کشته و ۶ تن دیگر آنان زخمی و چهار عراده واسطه نقلیه آنان منهدم شده است.

به گفته دفتر والی هلمند حملات طالبان در شهر لشکرگاه دفع شده و نیروهای امنیتی به بازپس‌گیری مناطق مصروف‌اند که در روزهای گذشته از آن عقب نشینی کرده بودند.

حملات طالبان در هلمند

درگیری ها در ولایت هلمند از حدود یک‌ونیم هفته بدین‌سو ادامه دارد و در سه روز اخیر شدت گرفته است.گروه طالبان توانستند تا شهر لشکرگاه پیشروی کنند و حوزه چهارم امنیتی این شهر را به کنترول شان در آورند.

این حمله طالبان با واکنش آمریکایی ها نیز همراه شده است. نیروهای امریکایی اعلام کرد که به حمایت از نیروهای امنیتی علیه طالبان چندین حمله هوایی انجام داده اند.

اسکات میلر فرمانده نیروهای حمایت قاطع و راس ویلسون شارژدافیر سفارت امریکا در کابل این حمله طالبان را خلاف توافق‌نامه این گروه با امریکا خوانده خواهان توقف فوری آن شده اند.

بیش از ۵ هزار خانواده بیجا و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شده اند

در همین حال رضا باهر معاون سخنگوی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان به خبرنامه گفت که در نتیجه درگیری های اخیر در ولایت هلمند بر اساس سروی آنان ۵ هزار ۱۰۰ خانواده بیجا شده اند.

هرچند تاکنون رقم دقیق از تلفات این درگیری ها مشخص نشده است اما عبدالاحد حازم رییس شفاخانه ولاینی هلمند به خبرنامه گفت تاکنون بیش از ۱۰۰ زخمی به این شفاخانه منتقل شده اند.

به گفته او تاکنون مشخص نیست که از این میان چی تعدادی آن نظامیان اند و چی تعداد غیرنظامیان.

حازم تاکید کرد که در میان زخمیان ۹ زن نیز وجود دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان