جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

صالح: طالبان مانند ملخ حمله می کنند و می میرند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید طالبان آتش بس را مرگ سیاسی خود می دانند و تاکید می کند که «مانند ملخ حمله می کنند و مانند ملخ می میرند.»

صالح امروز دوشنبه (۲۱میزان) در واکنش به افزایش حملات طالبان طی یاداشتی در صفحه فسبوک اش نگاشته است: «عمده ترین دلایل افزایش حملات پوچ و خونبار طالبان بر مردم افغانستان فهم نادرست این گروه جهل و وحشت از تحولات سیاسی و بیرونی است. طالب ها اراده ای ملی را دست کم می گیرند.»

او افزوده که گروه طالبان با برداشت نادرست از پروسه صلح دست به حملات زیادی زده و در بسیاری از مناطق افغانستان که خشونت طالبانی افزایش یافته است با مقاومت مردمی مواجه است.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده: «طالب هیچ سود استراتیژیک و سیاسی ازین خونخواری نخواهد برداشت. زیرا خشونت به عنوان ابزار سیاسی منفور و مردود است. طالب ها اتش بس را مرگ سیاسی خویش می پندارند و فکر می کنند با کشتار بی حساب مردم را تشنه آرامش گورستان گونه ای دهه ای ۹۰ میلادی بسازند.»

صالح خاطرنشان کرده که برای شکستن این طرز فکر طالبان که برپایه «انسان کشی» استوار است مقطع دیگر از بحران را افغانستان تجربه خواهد کرد.

او در ادامه نگاشته است که شکست طالبان به دلیل اینکه امکان تحمیل روش طالبانی با زور بر مردم وجامعه کثرت گرا افغانستان ممکن نیست و طالب ها برنامه سیاسی ندارد حتمی است.

معاون اول ریاست جمهوری همچنان تاکید کرده که طالبان پس از ۲۵ سال داشتن اسلحه بخاطر تامین حرص راولپندی در تمام صفوف طالبان یک چهره «کرزماتیک» از دید رهبری ظهور نکرده و داعیه این گروه فاقد جذابیت است.

او اضافه کرده که تمام توجه طالب و سرمایه گذاری آنها استوار بر حفظ جامعه در تاریکی و جهل است تا بتوانند حاکمیت نیابتی اش را تامین کنند، به گفته او «طالب به عنوان ابزار تامین منافع همسایه وظیفه اش کنترول برخاک است و الی پدیده مردم برایشان هیچ نوع اهمیت محوری ندارد و در گذشته نیز نداشت. مانند ملخ حمله میکنند و مانند ملخ می میرند گویا روبات هایی اند در پیکر انسان.»

صالح افزوده که تا کنون برای مرگ هیچ طالب هیچ کسی بشمول خود طالبان نگریسته است و نخواهد گریست چون رشته احساس درین گروه «خنثاست وخفه» شده است.

افزایش خشونت ها و بن بست مذاکرات صلح

این اظهارات معاون اول ریاست جمهوری در حالی مطرح شده است که گروه طالبان همزمان با آغاز مذاکرات صلح در دوحه قطر به حملات شان شدت بخشیده اند.

در تازه ترین موارد آن این گروه حملات گسترده بر چندین ولسوالی و مرکز ولایت هلمند به راه انداخته اند که درگیری ها تاکنون در این ولایت ادامه دارد.

پیش از این زلمی خلیلزاد نمانیده خاص امریکا در امور صلح افغانستان تایید کرده بود که همزمان با آغاز مذاکرات صلح خشونت های طالبان افزایش یافته است.

اتحادیه اروپا نیز چندی قبل با نگرانی از افزایش خشونت ها از طالبان خواسته بود خشونت را بی درنگ متوقف کنند.

حکومت افغانستان نیز بارها تاکید کرده است که افزایش خشونت ها روند صلح را صدمه می زند اما گروه طالبان تاکنون در مورد افزایش خشونت ها چیزی نگفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان