جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ادامه درگیری ها در هلمند؛ بیش از ۷۰ جنگجوی طالبان کشته شده اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت داخله اعلام کرده است که در پاسخ به حملات تهاجمی طالبان و در حمله نیروهای امنیتی در بخش های از ولایت هلمند ۷۱ جنگجوی طالبان کشته شده اند.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله شب گذشته گفته است که در پاسخ به حملات تهاجمی و تحرکات طالبان در ولسوالی های ناوه و نهرسراج ولایت هلمند، عملیات ضد حمله شده که در نتیجه آن ۷۱  طالب کشته شدند.

‏آرین تاکید کرده که نیروهای امنیتی و دفاعی پاسخ هرنوع حملات طالبان را می دهند.

سخنگوی وزارت داخله در بارۀ تلفات احتمالی نیروهای امنیتی در جریان این درگیری‌ها، چیزی نگفته‌ ا ست.

در همین حال عمر زواک سخنگوی والی هلمند امروز دوشنبه به خبرنامه گفت که عملیات تصفیه و تلاشی در ساحات شاهراه نمبر یک نهر سراج، ولسوالی ناوه، نادعلی و ساحه چاه انجیر و بشرانی این ولایت ادامه دارد.

زواک تاکید کرد که در ساحات مختلف این ولایت شب گذشته عملیات ها از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی و قوایی هوایی انجام شده است و شماری زیادی از طالبان کشته و زخمی شده اند.

او در مورد تلفات طالبان و نیروهای امنیتی چیزی نمی گوید.

حملات طالبان در ولایت هلمند

این در حالی است که از سه روز به اینسو، بخش‌هایی از هلمند به‌شمول حوزۀ چهارم امنیتی لشکرگاه، منطقۀ چاه انجیر، ولسوالی نادعلی و جادۀ عمومی ۶۰۱ لشکرگاه، شاهد نبردها میان نیروهای امنیتی و طالبان بوده‌ و گروه طالبان روز گذشته تا نزدیکی های شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند پیش روی کرده بودند.

عبدالمجيد آخندزاده عضو شورای ولایتی هلمند روز گذشته به خبرنامه گفته بود درگیری ها در مسیرشاهراه ۶۰۱ و منطقه «باباجی» ادامه دارد و حوزه چهارم امنیتی پولیس به دست طالبان افتاده است.

در همین حال دفتر والی هلمند با نشر خبرنامه ای گفته است که تجهیزات و اکمالات برای نبروهای امنیتی در شهر لشکرگاه و نیز نیروهای تازه نفس در ولسوالی های ناوه و نادعلی این ولایت برای مقابله با طالبان و باز پس گیری نقاط از دست رفته فرستاده شده است.

در همین برخی منابع غیررسمی از تلفات نیروهای امنیتی در این درگیری ها نیز خبر داده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان