افزایش جرم و جنایت در کابل؛ اندرابی به پولیس: وقتی با مجرم روبه‌رو شدید بزنید!

توسطفریدون حسنی

مهر ۲۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

همزمان با افزایش سرقت، جرم و ترور های هدفمند در کابل مسعود اندرابی سرپرست وزارت داخله به نیروهای پولیس دستور داده است که در برخورد با مجرمان و کسانی که به مقاومت مسلحانه با پولیس می‌پردازند برخورد کنند.

آقای اندرابی که شب گذشته از حوزه پنجم امنیتی پولیس شهرکابل دیدار کرده است به نیروهای پولیس هدایت داده است: «یکی تفنگ داره و با پولیس مقابله می کند. اگر پولیس با آنان مقابله کردید و زدید، کسی حق ندارد به دادستانی معرفی کند.»

او خطاب به نیروهای پولیس تاکید کرد: «به ریاست امنیت داخلی گفتم که هیچ منسوب پولیس را به دادستانی بدون اینکه گزارش خود ارائه دهد معرفی نکند، شما به جرائت مقابله کنید.»

اندرابی افزوده وقتی که با مجرمین روبه‌رو شدید در پاهایش یا مطابق به اصول بزنید.

سرپرست وزارت داخله خاطرنشان گرد اگر کسی که در مورد شلیک پولیس بر مجرمین دعوا کرد، دعوایش با وزارت امور داخله خواهد بود.

افزایش ناآرامی ها در پایتخت

این در حالی است که در این اواخر شکایت‌ها از افزایش جرایم جنایی، ترورهای هدفمند و انفجار ماین‌های چسپکی در شهر کابل اوج گرفته است.

در همین حال شماری از شهروندان کابل با انتقاد از افزایش ناامنی ها در کابل اخیراً کمپاین “کابل امن نیست” در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته اند و خواهان تامین امنیت شهر شده اند.

یکی از کاربران توییتر در توییتی نگاشته است با گذشت هر روز قضایای دزدی، قتل، اختطاف با استفاده از راه های مختلف افزایش یافته میرود.

او افزوده هر روز عکس های جوانان که به خاطر پول ناچیز، مبایل و یا هر چیزی دیگری در نقاط مختلف کابل کشته می شوند در صفحات اجتماعی نشر می شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *