جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

تهدیدات بلند امنیتی در فاریاب؛ فایق: طالبان جنگ را درتمام ولسوالي ها شدت بخشيده اند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

نقیب الله فایق والی فاریاب می گوبد گروه طالبان حملات شان را در تمامی ولسوالی های این ولایت شدت بخشیده اند.

آقای فایق امروز یک‌شنبه (۲۰میزان) در توییتی گفته است:‌ «طالبان جنگ را درتمام ولسوالي هاي فارياب شدت بخشيدند. نيروهاي امنيتي تا صبح از سنگر هاي شان دفاع مي كنند.»

فایق افزوده که «بزبزك» خطرناك ترين سلاح طالبان است كه در تاريكي شب سربازان هدف قرار می دهند.

والی فاریاب تاکید کرده که شب گذشته درشيرين تگاب در يك كمين نيروهاي امنيتي ٤ طالب كشته شده و يك ميل «بزبزك» آنان نیز بدست نیروهای امنیتی افتاده است.

تنها مرکز و یک ولسوالی فاریاب امنبت نسبی دارد

در همین حال سیدعبدالباقی هاشمی عضو شورای ولایتی فاریاب امروز به خبرنامه گفت به جز ولسوالی خان چهار باغ تمامی ۱۴ ولسوالی این ولایت زیر تهدید جدی طالبان قرار دارد.

هاشمی افزود ولسوالی غورماچ به دست طالبان سقوط کرده، ولسوالی کوهستان نیز تعمیر فرماندهی پولیس اش از سوی طالبان آتش زده شده و فرماندهی پولیس این ولسوالی به روستای دیگر منتقل شده است.

به گفته او ولسوالی قیصار در حالت سقوط قرار دارد و وضعیت آن خوب نیست.

این عضو شورای ولایتی فاریاب خاطرنشان کرد که ولسوالی های شیرین تگاب،‌ خواجه سبز پوش، دولت اباد،  قرمقل و تاشقرغان این ولایت زیر تهدیدات جدی طالبان قرار دارد و گروه طالبان هرازگاهی بالای این ولسوالی ها حمله می کنند.

هاشمی تاکید کرد که مرکز ولسوالی پشتون کوت فاریاب در شهر میمنه منتقل شده است و مابقی تمام روستاهای آن در دست طالبان است.

فاریاب با کمبود نیروهای امنیتی مواجه است

این عضو شورای ولایتی فاریاب تاکید کرد که ولایت فاریاب با کمبود نیروهای امنیتی مواجه است.

به گفته او اکثر نیروهای امنیتی در جنگ ها کشته و زخمی شده اند و شماری دیگر آنان نیز که به رخصتی رفته اند دوباره به وظیفه برنگشته اند.

هاشمی اضافه کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ولسوالی قیصار، شاهراه نمبر یک فاریاب و چندین ولسوالی این ولایت گواه درگیری ها بوده است.

کشته و زخمی شدن ۱۵ جنگجوی طالب در فاریاب

در همین حال فرماندهی پولیس فاریاب با نشر خبرنامه ای گفته است که حوالی ساعت ۷ شام روز گذشته در کمین مشترک پولیس ملی و خیزش های مردمی در مسیر راه عبوری طالبان در روستاه کوه صیاد ولسوالی شیرین تگاب ۵ طالب بشمول یک سرگروپ آنان بنام ملاغلام رسول مشهور به سعادت کشته و ۶ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

پولیس فاریاب افزوده در  این کمین ۴ میل سلاح کلاشینکوف و یک میل سلاح «بیز بیزک» طالبان به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

پولیس فاریاب تاکید کرده که همچنان عصر روز گذشته در یک درگیری یک ساعته در روستای «عرب آقسای» ولسوالی پشتونکوت دو طالب کشته و دو تن دیگر آنان زخمی شده اند.

این در حالی است که همزمان با مذاکرات بین الافغانی حملات گروه طالبان افزایش یافته است و وزارت داخله یک روز پیش اعلام کرد که در پاسخ به حملات تهاجمی طالبان، ۲۳ عضو این گروه به شمول دو سردسته آن، در ولسوالی قیصار کشته شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان