جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

نزدیک به ۱۰ هزار خانواده در یک ماه گذشته در افغانستان بی جا شده اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان اعلام کرده است که در یک ماه گذشته نزدیک به ۱۰ هزار خانواده در سراسر کشور از مناطق شان بیجا شده اند.

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان امروز شنبه (۱۹میزان) گفته است که در جریان یک ماه گذشته (سنبله) سال روان دست‌کم ۹ هزار و ۹۱۶ خانواده در سراسر کشور از محلات اصلی‌شان بیجا شده اند.

این وزارت افزوده وزارت امور مهاجرین با همکاری سازمان بین المللی مهاجرت و کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان به تعداد ۷ هزار ۵۹۲ خانواده‌های بیجا شده را در جریان ماه سنبله تحت پوشش مساعدت‌های بشری قرار داده اند.

به گفته این وزارت از مجموع بیجاشدگان داخلی در یک ماه ۷۶۵ فامیل بیجاشده در نتیجه تلاش های وزارت مهاجرین و بهبودی اوضاع امنیتی دوباره به محلات اصلی شان بازگشته اند.

براساس آمار ارایه شده از سوی وزارت مهاجرین شمار مجموعی بیجاشده‌ها از آغاز سال روان خورشیدی تا اکنون به ۳۵ هزار و ۷۳۹ خانواده می رسد که از این میان دو هزار ۳۴۴ خانواده ان دوباره به محلات اصلی زندگی شان مدغم شده اند.

بیجاشدگان داخلی در افغانستان

بیجاشدگان داخلی در افغانستان از جمله چالش های است که دولت افغانستان با آن مواجه است. این بیجاشدگان به دلیل افزایش ناامنی ها، فقر و بیکاری محل زندگی شان را ترک می کنند و از جای به جای دیگر پناه می برند.

در سال ۲۰۱۹ نیز بیش از ۶۰۰ هزار نفر در داخل افغانستان به دلیل حوادث طبیعی، جنگ و بیکاری مناطق اصلی شان را ترک و به مناطق دیگر این کشور نقل مکان کرده بودند.

افغانستان در کنار بیجا شدگان داخلی از جمله کشور های به حساب می آید که بیشترین مهاجر را در بیرون از مرزهای کشورش نیز دارد.

این در حالی است که مذاکرات صلح در دوحه جریان دارد و رییس جمهور غنی چندی قبل در جلسه «سرقوماندانی اعلای قوای مسلح» گفته بود که طالبان جنگ را به روستاها کشانده است و این باعث شده که روستاییان با مشکلات زیادی روبرو شوند.a

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان