رژیم لاغری نوم: طراحان این رژیم ادعا دارند که از روانشناسی برای کاهش وزن استفاده می کنند

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۱۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آبان ۱۵, ۱۴۰۰
رژیم لاغری نوم

وزن همیشه شاخص سلامتی نیست. در واقع شما باید روی خوردن غذای سالم متمرکز باشید. به همین دلیل نمی‌توان جذابیت رژیم لاغری نوم را نادیده گرفت، برنامه‌ای که ادعا می‌کند از روانشناسی برای کمک به انتخاب تغذیه سالم استفاده می‌کند.

رژیم لاغری نوم چیست؟

رژیم لاغری نوم یک برنامه کاهش وزن مبتنی بر اپلیکیشن است که با استفاده از روانشناسی به شما در انتخاب غذاهای هوشمندانه کمک می‌کند. رژیم لاغری نوم به جای محدود کردن غذاهای خاص، ‌قصد دارد با تأکید بر تغییر رفتار طولانی مدت، به کاربران در انتخاب مواد غذایی متعادل کمک کند.

مطالب مرتبط: لاغری با طب فشاری؛ با فشار این ۵ نقطه اشتهای تان را کاهش دهید

رژیم لاغری نوم چگونه تاثیر خود را می‌گذارد؟

رژیم لاغری نوم از یک سیستم کدگذاری رنگی برای طبقه‌بندی غذاها استفاده می‌کند که کمی شبیه چراغ ترافیکی است، به این ترتیب که رنگ سبز نشان‌دهنده بهترین غذاها، قرمز به معنای بدترین و زرد بین این دو است. در گروه سبز غذاهایی مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس‌دار، در گروه زرد، غذاهایی مانند حبوبات و گوشت بدون چربی و در گروه قرمز موارد پرکالری مانند غذاهای فرآوری‌شده و گوشت قرمز را مشاهده خواهید کرد. رژیم لاغری نوم، شما را به عنوان یک کاربر ترغیب می‌کند که میزان مصرف مواد غذایی خود را ثبت کنید و طبق برنامه اپلیکیشن ورزش کنید.

مطلب مرتبط: رژیم لاغری دوپامین؛ آیا این برنامه غذایی سبب کاهش وزن می شود؟

این رژیم لاغری خیلی محدودکننده نیست، بنابراین به شما نمی‌گوید که با سالاد زندگی کنید و دیگر هرگز پیتزا نخورید. درعوض توصیه می‌کند که درصدی از کالری دریافتی روزانه‌تان باید مربوط به هر یک از دسته‌های قرمز، زرد و سبز باشد. مربیان این رژیم لاغری به شما کمک می کنند تا گزارش غذا و ورزش‌تان را مرور کرده و در تعیین اهداف به شما کمک کنند و همچنین می‌توانید از سایر کاربران رژیم لاغری نوم پشتیبانی بگیرید.

آیا رژیم لاغری نوم بی‌خطر است؟

این رژیم لاغری در مقایسه با رژیم‌های غذایی کاملاً محدودکننده یا نامتعادل، نسبتاً ایمن است زیرا مصرف انواع غذاها در آن ممکن است.

مطابق با رژیم لاغری نوم هر کسی می‌تواند هفته‌ای نیم یا یک کیلو کاهش وزن داشته باشد. اما یادتان باشد اگر در حال حاضر از نظر وزنی سالم و پایدار هستید، نیم تا ۱ کیلو در هفته در طول چند هفته می‌تواند ناسالم باشد.

به علاوه،‌ قبل از شروع هر رژیم جدیدی، مشورت با پزشک اهمیت بسیار زیادی دارد.

رژیم نوم برای افرادی که در حال بهبودی از اختلال خوردن هستند، ایمن نیست. همچنین ممکن است نووم برای نوجوانان یا جوانانی که ممکن است تصویر بدنی درستی نداشته باشند و به اختلالات خوردن مبتلا شوند، ابدا مناسب نیست.

مطلب مرتبط: ۸ اشتباه رایج که در حین کاهش وزن مرتکب می شویم

بعد از خرید و بارگیری اپلیکیشن چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از بارگیری اپلیکیشن رژیم لاغری نوم، از شما خواسته می‌شود که یک سری اطلاعات را در پرسشنامه وارد کنید، از جمله اهداف‌تان (گزینه‌هایی مانند “تناسب اندام همیشگی” یا “کاهش وزن برای همیشه”)، اطلاعاتی مانند قد و وزن، وزن ایده‌آل، سن، عادات، اینکه آیا مبتلا به بیماری خاصی هستید یا نه،‌ محیط زندگی‌تان و برخی دیگر.

در مرحله بعدی‌، اپلیکیشن سوالاتی را در مورد عادت‌ها و رفتارهای شما می‌پرسد، مثلا اینکه در طول چند سال گذشته رویدادی در زندگی داشته‌اید که منجر به افزایش وزن شود، چه مدت از وزن ایده‌آل‌تان گذشته است.

سرانجام، اپلیکیشن در مورد تناسب اندام و تغذیه سوال خواهدکرد، و به شما این امکان را می‌دهد انتخاب کنید که آیا می‌خواهید برنامه خود را روی تغذیه، ایجاد عادت‌های خوب، فعالیت بدنی یا چیز دیگری متمرکز کنید. در این بخش اپلیکیشن از شما سوالاتی هم در مورد آلرژی غذایی، انگیزه، زمان صرف میان‌وعده و چیزهایی که اشتیاق شما را برای خوردن میان‌وعده تحریک می‌کند، چقدر سرتان شلوغ است، آیا ورزش می‌کنید و موارد دیگر خواهد پرسید. سپس از تمام این اطلاعات برای ایجاد یک برنامه مخصوص خودتان استفاده می‌کند و روند آهسته کاهش وزن‌تان شروع می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *