۵ در اسرارآمیز در جهان که هرگز نباید باز شوند!

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۱۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مهر ۱۹, ۱۳۹۹

حتی در این دوره که علم پیشرفت زیادی داشته، اسراری وجود دارند که هنوز برملا نشده‌اند. در این نوشتار ۵ در اسرارآمیز می‌بینید که باز نشده‌اند و هنوز هم پر از رمز و راز هستند.

۱. طبقه‌ای مخفی در تاج محل

تاج محل یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی جهان است که شاه جهان آن را برای یادبود همسرش ممتازمحل ساخت.

گفته می‌شود زیر بنای اصلی تاج‌محل طبقه دیگری وجود دارد که دارای اتاق‌هایی است که هرگز درشان باز نشده‌است. چند فرضیه در مورد این اتاق‌ها وجود دارد. اول اینکه آنها دارای ثروت‌ عظیمی هستند که قرار بوده از چشم‌های کنجکاو دور نگه داشته شود. عقیده دیگر این است که پادشاه احتمالا این اتاق‌ها را جذاب نمی‌دانسته و بنابراین آنها را دور از چشم نگه داشته تا زیبایی تاج‌محل را مختل نکنند. و فرضیه سوم اینکه جسد مومیایی شده ممتازمحل پشت این درهای بسته پنهان شده‌است!

۲. معبد پادماناب هاسوامی

این معبد که در هند واقع شده ۶ در مرموز داشته که ۵ تای آنها با تلاش بسیار باز شدند اما یکی از درها هنوز هم مهر و موم شده مانده‌است. نکته جالب‌توجه این است که در مدارک تاریخی مربوط به این معبد هیچ اشاره‌ای به در ششم، نشده‌است. روی در تصویر مار کبری حک شده و اعتقاد بر این است که باز کردن آن بدبختی و بدشانسی زیادی به دنبال خواهد داشت. کسانی که تلاش کرده‌اند این در را باز کنند، به طور عجیبی دچار بیماری شدند و حتی یکی از آنها جان خود را از دست داد.

۳. اتاق ۸۷۳ هتل بنف

این اتاق در طبقه هشتم هتل بنف اسپرینگز در کانادا قرار دارد. در واقع در این طبقه و در ردیف اتاق‌ها، اتاق شماره ۸۷۳ دیده نمی‌شود و به جای آن یک دیوار است.

گفته می‌شود که چندین سال پیش زن و شوهری همراه دخترشان در این اتاق اقامت می‌کنند. نیمه‌شب، مرد خانواده ناگهان دیوانه می‌شود و همسر و دخترش و بعد خودش را می‌کشد.

دلیل این اتفاق و از خود بیخود شدن مرد هرگز مشخص نشد. هرچند مسئولین هتل اتاق را بازسازی می‌کنند اما همچنان مسافران این اتاق شاهد اتفاقات عجیب و غریب بودند. در نهایت مسئولین این اتاق را برای همیشه مهر و موم می‌کنند.

۴. آرامگاه اولین امپراتور خاندان شین

در سال ۱۹۷۴، ۵ برادر در حال حفاری زمین بودند که به آرامگاه عظیمی زیر زمین دست پیدا کردند. آرامگاهی که حاوی هزاران مجسمه سفالی به شکل سرباز بود (لشکر سفالین). گفته می‌شود این سربازان برای محافظت از امپراتور شی هوانگ در جهان بعدی همراه او دفن شده‌بودند. نکته جالب این است که این ۵ برادر یکی پس از دیگری دچار مشکل و بیماری و بدبختی شدند.

به علاوه، در اصلی مقبره امپراتور چین شی هوانگ هم هنوز باز نشده‌است. البته خیلی‌ها به دلیل اتفاقی که برای آن ۵ برادر رخ داد، معتقدند که بهتر است این در مهر و موم شده بماند.

۵. سالن مدارک زیر مجسمه ابوالهول

به گفته مصرشناسان،‌ این سالن که در واقع کتابخانه‌ای عظیم است زیر مجسمه عظیم ابوالهول قرار دارد و راز این تمدن بزرگ در آن پنهان شده‌است.

تا کنون اجازه حفاری این منطقه از جانب دولت مصر صادر نشده‌است. به علاوه، بسیاری معتقدند که در مخفی رو به این کتابخانه و اسرار مربوط به مجسمه باید برای همیشه پنهان بماند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *