جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تنها ۱۰ ماده غذایی وجود دارد که همه متخصصین تغذیه توصیه می کنند!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

جالب است که تنها چند ماده غذایی وجود دارد که مورد تایید همه متخصصان است. برخی فکر می‌کنند سویا کاملاً سالم است. برخی دیگر از عوارضی که ایجاد می‌کند،‌ می‌گویند. برخی فکر می‌کنند میوه‌ها برای هر رژیم غذایی عالی هستند و دیگران بر این باورند که برخی میوه‌ها (مانند موز) قند خیلی زیادی دارند. برخی لبنیات را جزو بهترین مواد غذایی می‌دانند و برخی دیگر معتقدند مصرف لبنیات در برخی افراد با عوارضی همراه است.

اما در این نوشتار ۱۰ ماده غذایی فوق‌العاده مغذی می‌بینید که بعد از مشورت با ۱۷ متخصص تغذیه گردآوری شده‌اند.

۱. بلوبری

حداقل 15 نوع ماده مغذی گیاهی در بلوبری است و همه آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی هستند که تقریباً از همه‌ سیستم‌های بدن محافظت می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها از آسیب به سلول‌ها، بافت‌ها و عضلات جلوگیری می‌کنند و برای سلامت قلب و عروق، و مغز فایده دارند.

مطلب مرتبط: با این چک لیست ساده در تمام طول سال از سلامت قلب تان مراقبت کنید

۲. سبزیجات برگدار

سبزیجاتی مثل پالک (اسفناج) دارای کالری کم و مغذی هستند. کلم هم به جلوگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. این گیاه با کاهش کلسترول برای قلب مفید است. سلامت کبد و دستگاه گوارش را تقویت می‌کند و یک ماده غذایی عالی برای سم‌زدایی بدن است.

مطلب مرتبط: سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

۳. آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین‌های K ، C ، B5 و B6 و همچنین مواد معدنی کلیدی است. این ماده خوراکی پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد و بدون قند است. آووکادو همچنین سرشار از فیبر است، بنابراین به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

۴. لوبیا

متخصصان تغذیه معتقدند که لوبیا بمب مواد مغذی است. لوبیا منبع عالی پروتئین گیاهی و فیبر است و به کاهش سطح کلسترول، مدیریت قند خون و همچنین وزن کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: اگر این نشانه ها را دارید، ممکن است به دیابت مبتلا شده باشید

۵. سیر

سیر حاوی آلیسین است، نوعی ماده شیمیایی گیاهی که خواص دارویی زیادی دارد. این ماده‌ خوراکی برای مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌های بد بسیار مفید است. به علاوه، ثابت شده که سیر به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می‌کند.

۶. لیمو

لیمو حاوی فهرستی طولانی از ویتامین‌ها و مواد معدنی فوق‌العاده مهم است که بسیاری از آنها به سلامت سیستم هضم و سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. لیمو همچنین به “افزایش سطح کلسترول خوب” و کاهش التهاب کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که مبارزه به التهاب در بدن کمک می کنند

۷. دانه چیا

دانه چیا مملو از امگا۳ و آنتی‌اکسیدان است، و با داشتن 40٪ فیبر، یکی از بهترین منابع فیبر موجود محسوب می‌شود. این دانه‌ها ضمن حفظ سلامت گوارش به شما احساس سیری می‌دهند. آنها برای برای سلامت استخوان بسیار ارزشمند هستند، زیرا هم کلسیم و هم منیزیم دارند.

مطلب مرتبط: اگر این نشانه ها را دارید، بدن تان از کمبود منیزیم رنج می برد

۸. جوانه‌ّها

جوانه‌ها مملو از سولفورافان هستند، ماده مغذی بیوکمیکال كه آنزیم‌های ضد سرطان را در بدن افزایش می‌دهد.

برخی متخصصین جوانه‌ها را مقوی‌ترین ماده غذایی می‌دانند. نکته مهم اینکه شما می‌توانید خودتان آنها را رشد بدهید تا همیشه برای سالاد جوانه داشته باشید.

۹. کینوآ

کینوآ به گفته برخی متخصصین نوعی پروتئین گیاهی فوق‌العاده است که مواد مغذی مهمی مانند منیزیم، فیبر، منگنز، ریبوفلاوین و ویتامین‌های گروه B دارد.

۱۰. سالمون وحشی

سالمون به دلیل وحشی امگا۳ فراوانی که دارد، خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد و به تقویت کلسترول خوب کمک می‌کند. امگا 3 همچنین به کاهش خطر افسردگی، سرطان و بهبود عملکرد کلی شناختی کمک می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان