ناتو بر کاهش واقعی و پایدار خشونت ها تاکید کرد

توسطفریدون حسنی

مهر ۱۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

همزمان با افزایش خشونت ها ستیفانو پونتیکورو نماینده غیرنظامی ناتو برای افغانستان می گوید کاهش واقعی و پایدار خشونت چیزی است که افغان ها خواستار آن اند.

پونتیکورو امروز پنج‌شنبه (۱۷میزان) در توییتی نگاشته است‌: «من با ملا برادر رئیس کمیسیون سیاسی طالبان ملاقات کردم تا بر لزوم کاهش قابل ملاحظه و پایدار خشونت که مطابق با آرزوی همه افغان ها و طرفدار مذاکرات صلح است تأکید کنم.»

از سوی هم محمدنعیم سخنگوی دفترسیاسی طالبان در قطر گفته است که این دیدار روز گذشته صورت گرفته و در آن در باره وضعیت جاری افغانستان، جلوگیری از تلفات ملکی و پروسه صلح گفتگو شده است.

سخنگوی طالبان تاکید کرده که دو طرف در این دیدار بر اهمیت و تطبیق توافقنامه دوحه تاکید کردند.

افزایش خشونت ها

همزمان با مذاکرات بین الافغانی در دوحه خشونت ها در افغانستان افزایش یافته و و در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای امنیتی افغانستان و جنگجویان گروه طالبان در مناطق مختلف افغانستان با هم در گیر شده اند.

نیروهای مشترک ارتش و پولیس به تازگی در ولایت های تخار و غور عملیات تصفیه ای راه اندازی کرده اند که در نتیجه آن در ساحه «دهن تسرقی» ولایت غور ۲۴ جنگجوی طالبان کشته و ۱۴ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

در کنار این نیروهای امنیتی در ولایت تخار به رهبری عبدالصبور قانع معین ارشد امور امنیتی وزارت داخله و محمد یاسین ضیا رییس ستاد ارتش حملاتی را آغاز کرده اند که در نتیجه چندین روستا در مرکز این ولایت را از وجود طالبان پاکسازی و بشمول سرگروپ ها بیست تن از افراد گروه طالبان را کشته و زخمی نموده اند.

از سوی هم شماری از رسانه ها به نقل از منابع شان گزارش داده اند که گروه طالبان نیز شب گذشته در ولسوالی امام صاحب ولایت قندر حمله کرده اند که در نتیجه آن شش نیروی امنیتی کشته و طالبان نزدیک به ۱۵ تن دیگر آنان را باخود برده اند.

این همه در حالی است که به تازگی دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا اعلام کرده است که نیروهای آمریکا تا عید کریسمس سال جاری افغانستان را ترک کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *