جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

یک شبکه ۱۵ نفری ترور طالبان در کابل منهدم شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرده است که یک شبکه ۱۵ نفری طالبان که وظیفه ترور نیروهای امنیتی و شخصیت های سیاسی در کابل را داشتند بازداشت کرده است.

ریاست عمومی امنیت ملی امروز سه‌شنبه (۱۵میزان) گفته است که نیروهای قطعات خاص این ریاست در یک عملیات هدفمند یک شبکه ۱۵ نفری گروه تروریستی طالبان که وظیفه ترور نیروهای امنیتی و دفاعی، افراد برجسته و چهره های سیاسی افغانستان را داشتند بازداشت کرده است.

ریاست امنیت ملی افزوده که اعضای این شبکه در گروه های ۴ یا ۵ نفری تنظیم می شدند و به تثبیت محل زندگی رفت و آمد نیروهای امنیتی دفاعی، افراد برجسته و چهره های سیاسی افغانستان می پرداختند و پس از آن برنامه ترور آنان را اجرایی می کردند.

به نقل از اعلامیه امینت ملی این شبکه در صدد بود تا نیروهای دفاعی امینیتی و شهروندان را ترور کنند که قبل از قدام شان از سوی امنیت ملی بازداشت شده اند.

امنیت ملی در مورد این که این شبکه ترور طالبان از کدام منطقه ولایت کابل بازداشت شده اند چیزی نگفته است.

ریاست عمومی امنیت ملی تاکید کرده که سایر گروه و شبکه های تروریستی که در صدد برهم زدن نظم و ایجاد اخلال در امنیت جامعه اند تحت پیگرد این ریاست قرار دارد.

افزایش ترور ها در کابل

این در حالی است که در این اواخر شمار ترور های هدفمند در کابل افزایش یافته و در آخرین مورد آن به روز یک‌شنبه گذشته حوالی ساعت ۰۷:۴۷ دقیقه صبح در مربوطات حوزه شانزدهم ساحه تانک چکری، دو تن از کارمندان دولت توسط افراد ناشناس کشته شدند.

در کنار افزایش ترور های هدفمند در کابل کمیسیون حقوق بشر نیز دو روز قبل از افزایش ترورهای هدفمند در سطح افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته بود با ادامه خشونت ها و حملات همزمان با گفتگوهای صلح قتل ها و ترورهای هدفمند نیز رو به افزایش است.

این کمیسیون افزوده بود که یافته های آن از سراسر افغانستان نشان می دهد در شش ماه نخست سال جاری میلادی در مجموع ۹۴۵ غیرنظامی قربانی ترورهای هدفمند شده که از این میان ۵۳۳ نفر آنان جانباخته و ۴۱۲ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان