رییس جمهور غنی به دوحه قطر رسید

توسطفریدون حسنی

مهر ۱۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

ارگ ریاست جمهوری تایید کرده است که رییس جمهور غنی پس از ملاقات با مقامات کویت اکنون به دوحه قطر رسیده است.

صدیق صدیقی سخنگوی رییس جمهور در توییتی نگاشته است که آقای غنی چاشت امروز دوشنبه (۱۴میزان)  به دوحه رسیده است.

رییس جمهور غنی صبح امروز در راس یک هیات عالی رتبه دولتی که شماری از مسوولان ارشد رسانه های افغانستان نیز وی را همراهی می کنند، به هدف دیدارهای رسمی رهسپار کویت شده بود.

سخنگوی ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که رییس جمهور در جریان سفرش به کویت با نخست وزیر آن کشور دیدار و ضمن غم شریکی بخاطر درگذشت شیخ صباح احمد جابر الصباح امیر کویت، بر بهبود روابط میان دوکشور تاکید کرده است.

صبح امروز ارگ ریاست جمهوری تاکید کرده بود که رییس جمهور پس از اشتراک درمراسم فاتحه امیر کویت به قطر می رود و با مقامات قطری در مورد روابط دوجانبه گفتگو می کند.

این سفر رییس جمهور غنی در حالی به قطر صورت گرفته است که تیم مذاکره کننده حکومت و طالبان در شهر دوحه مصروف مذاکرات بین الافغانی اند.

هرچند تیم مذاکره کننده دو طرف با گذشت نزدیک به یک ماه تاکنون نتوانسته اند برای نهایی سازی طرزالعمل مذاکرات به توافق برسند.

معلومات تازه که از دوحه  گزارش شده نشان می دهد برای بیرون رفت از این بن بست شماری از کشور ها برای میانجگری در این روند تیم حمایت از روند صلح افغانستان در دوحه شکل داده اند.

مذاکرات بین الافغانی به تاریخ ۲۲ سنبله ماه گذشته در شهر دوحه کشور قطر آغاز شده بود.

واکنش ها به سفر غنی به دوحه

سفر رییس جمهور غنی به دوحه در شهری که مذاکرات بین الافغانی در آن جریان دارد با واکنش شماری از سیاسیون داخل افغانستان نیز روبرو شده است.

رحمت الله نبیل رییس پیشین ریاست عمومی امنیت ملی و یکی از کاندیداهای انتخابات گذشته ریاست جمهوری در واکنش به این سفر در توییتی نگاشته است که رییس جمهور این بار از طریق مقامات قطری دردوحه پیام تعیین کننده ای را از سوی امریکا دریافت می کند و نیز انتظار می رود که از سوی ارتش و دیپلمات های امریکایی پیام مشخصی را درباره گام های بعدی دریافت کند.

نبیل تاکید کرده:  «به نظر می رسد که گفتگوهای بین الفغانی فقط یک نمایش بوده است».

او افزوده که تصمیمات بزرگ و حیاتی خیلی وقت پیش از طریق صلح نیابتی گرفته شده است. به گفته آقای نبیل: «اگر این تصامیم رد شود، می توان انتظار افزایش خشونت را داشت. غنی متوجه نشده است که عامل اصلی تقویم انتخابات ایالات متحده است نه آنچه که تیمش در دوحه می گویند. ساعت در حال حرکت است.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *